Losandželosas automobiļu izstādē Jaguar prezentējuši I-PACE Concept. Tas ir konceptauto, kam ir divas zīmolam neraksturīgas iezīmes - uz priekšu pavirzīta pasažieru telpa un līdz ar to īss motora pārsegs, un elektropiedziņa klasiskā iekšdedzes dzinēja vietā.
Pirmais 100% elektriskais Jaguar
Lai arī I-PACE ir tikai konceptauto, Jaguar tālākās attīstības virziens ir skaidrs - būs pieejams arī elektroauto. Un kā gan citādi, ja reiz šādus gatavo vai jau ražo visi galvenie konkurenti premium zīmolu vidū.
Konceptauto pamatā ir speciāli konstruēta, elektromobiļiem domāta tehnoloģiskā platforma, bet uz priekšu to dzen divi Jaguar inženieru izstrādāti elektromotoril, kas ļaujot optimāli sabalansēt veiktspēju ar efektivitāti. Katrs no motoriem ir uzstādīts pie savas ass, tādējādi I-PACE padarot par pilnpiedziņas auto ar 400 zirgspēku jaudu un 700 Nm griezes momentu.
Auto ir 4680 mm garš un ar 2990 mm riteņu bāzi, bet tā svars nav zināms. Tam gan acīmredzot nav nozīmes, jo līdz sērijveida auto statusa iegūšanai tas tāpat mainīsies un paātrinājums tāpat ir visai cienījams - līdz 60 jūdzēm jeb 96 kilometriem stundā I-PACE paātrinās apmēram 4 sekundēs. Jaguāram ar plašu salonu un 530 litru bagāžnieku (+28 litru novietne priekšā) patiesi gluži labi.
I-PACE ir apgādāts ar 90 kWh litija jonu bateriju paku. No mājsaimniecības rozetes vienas nakts laikā tā varot uzsūkt pietiekami daudz enerģijas, lai bez raizēm veiktu 50 kilometrus, kas ir vidusmēra cilvēka vidējais dienā veicamais attālums. Ar publisku 50KW līdzstrāvas lādēšanas ierīci baterijas var uzlādēt 2 stundās, un tad gaitas rezerve atbilstoši jaunajam Eiropas braukšanas ciklam (NEDC) ir 500 kilometru, savukārt, ja mēra pēc amerikāņu EPA standarta, gaitas rezerve ir 220 jūdzes jeb 354 km.
Sērijveida I-PACE, kurš maz atšķiršoties no Losandželosā prezentētā konceptauto tiks parādīts jau nākamgad, bet pārdošanā elektriskais Jaguar nonāks 2018.gadā.