Par to var viegli pārliecināties, pavērojot kāda krustojuma pāris luksoforu ciklus. Ātri vien ar abu roku pirkstiem būs par maz, lai saskaitītu miegainos braucējus. Katrs šāds miegainais vadītājs krustojuma plūsmu vidēji samazina par vienu auto. Tātad kas notiek, ja šāds miegainais auto vadītājs ir katrā ceturtajā vai piektajā automobilī?
Telefonu radītais koncentrēšanās trūkums sagādā vēl vienu problēmu – nelielus ceļu satiksmes negadījumus. Katru dienu kāda no pilsētas artērijām tiek pilnībā vai daļēji nosprostota divu auto dēļ, kas tikko piedzīvojuši nelielu sadursmi. Tās atrisināšanai nav nepieciešamas stundas, bet pat desmit minūtes ilgs sašaurinājums var novest pie lieliem sastrēgumiem.
«Daudzi cilvēki nezina, ko darīt negadījuma brīdī. Es silti iesaku negadījumu un abus iesaistītos auto kārtīgi sabildēt, kā arī aizpildīt visus nepieciešamos dokumentus (Latvijā - saskaņoto paziņojumu). Protams, tas aizņems kādu minūti vai divas, bet tikai tā var izvairīties no iespējamiem vēlākiem pārpratumiem,» skaidro Goodyear Baltijas pārstāvis Elmantas Latkauskas.
Slikta uzvedība noved pie dusmām
Ar bagātīgu auto vadīšanas pieredzi Eiropā apveltītais sporta kompleksa «333» vadītājs Haralds Šlēgelmilhs norāda, ka būtisku ietekmi uz satiksmes kvalitāti veido tās dalībnieku uzvedība un braukšanas kultūra. «Autovadītāji, kuri regulāri un strauji maina braukšanas joslas vai brauc pa sabiedriskā transporta joslām, tiek klasificēti kā agresīvi braucēji. Šāda neprognozējam rīcība citus autovadītājus padara nervozus un rada nevajadzīgu stresa sajūtu, kas traucē vienmērīgai satiksmes plūsmai un pārdomātai automašīnas vadīšanai,» stāsta Haralds Šlēgelmilhs.