Kad Latvijā tik tikko bija ieradies rudens un lauku ainavas sāka krāsot zeltīti siltlajos toņos, bet no apledojušiem ceļiem un sniega vēl nebija ne vēsts, mūsu pusē viesojās bariņš Volkswagen grupas greznāko automobiļu, kuri lepni valkā Bentley emblēmas.
Pirmie iespaidi: Bentley sportam un Bentley apvidum
Kādam varbūt būs cits viedoklis, jo Bugatti maksā miljonus, kamēr Bentley iegādājami par «kapeikām», tomēr neapstrīdams bija prieks elektroniskā veidā saņemt sarakstu ar modeļu nosaukumiem, no kuriem izvēlēties sev interesējošos. Atšķirībā no pagājušā gada, kad sanāca izbraukt ar Continental Flying Spur, Continental GT un flagmani Mulsanne reibinošajā un greznajā Speed izpildījumā, šogad nobaudīju tikai divus auto. Bet vai nožēloju, ka tikai divus? Itin nemaz ne, jo jau pirmais attaisnoja un pat pārspēja visas cerības - Continental GT Speed Black Edition.
Atminoties pagājušo gadu, kad manā rīcībā tika nodots drīzāk elegants, ne sportisks neizteiksmīgas krāsas Continental GT W12 ar gaišu ādas salonu, jo patīkamāk bija redzēt pie Bentley Rīga salona stāvam netradicionāli, pat drosmīgi noformētu Speed modeli.
Melnais auto, kurš citā leņķī krītošā gaismā izrādījās tumši, tumši zaļš,
ar melnajiem diskiem un glītu, dzeltenu maliņu gar virsbūves apakšu pa visu perimetru un tai pieskaņotiem akcentiem salonā, nespēja atstāt vienaldzīgu. Pilnīgi pieļauju, ka savu lomu spēcīga iespaida radīšanā spēlē arī radiatora un gaisa savācēju režģi, kuri Speed modelim nolakoti melni, tā radot nedaudz mistiska, noslēpumaina auto iespaidu un jau ļauj nojaust veiktspēju.
Zem motora pārsega Continental GT Speed ir zīmola plaši izmantotais 6 litru W12 motors ar divām turbīnām, tikai
veiktspēja pacelta līdz robežai, kādu neviens cits sērijveida Bentley iepriekš nav redzējis,
- 642 zirgspēkiem (840 Nm). Maigi sakot, pilnīgi pietiekams rādītājs, lai ikdienas satiksmē nejustos apdalīts, jo auto sper kā zibens un rūc kā pērkons, un dara to vēl skaļāk, ja pārnesumkārbu ieslēdz manuālajā režīmā. Atšķirībā no daža laba auto, kurš brēc kā nogribējies lauva, bet uz priekšu neiet, GT Speed gadījumā ne reizi nenācās apšaubīt to, kas rakstīts tehnisko datu tabulā, proti, 4,1 sekunde līdz simtam. Ar maksimālo ātrumu ir citādāk, jo īsti nav tādas vietas, kur pārbaudīt, vai lielā kupeja patiesi spēj sasniegt 332 km/h. Ņemot vērā auto svaru, kas darba kārtībā esošam auto bez vadītāja pārsniedz 2,3 tonnas, jau pietuvošanās šai robežai būtu sasniegums. Interesanti, ka standarta Continental GT W12, lai arī attīsta 590 ZS un 720 Nm, ne tuvu nešķita tik spridzīgs braucamais. Liels - jā, komfortabls - arī jā, protams, arī bentlijiski elegants, bet vai sportisks? Pirms atbildes uz šo jautājumu nāktos krietni vien padomāt un arī tad vēl nespētu sniegt skaidru atbildi.
Ar GT Speed ir citādāk, jo nav divu domu.
Spītējot izmēriem un svaram, no dinamisko īpašību viedokļa tas ir augstākajā līmenī!
Paklausība šim auto nav jāmāca, tas stūrē fantastiski precīzi un arī stājas teicami, jo apgādāts ar spēcīgām bremzēm. Tai pašā laikā Bentley nedrīkst gaitā būt nekomfortabls, un tāds tas arī nav. Un, kas nav mazsvarīgi, arī sēdēt ir ļoti ērti, bet izpūtēju simfonija pārspēj jebkuru superstāru, kurš ir sataisījies braukt uz Rīgu muzicēt.
Interesanta rakstura iezīme izmēģinātajam auto bija stipri apgraizītais (vai varbūt lieliski noslēptais?) aprīkojums, jo dienas gaitā tā arī neizdevās apmierināt savu ziņkāri un borta datorā ieslēgt degvielas patēriņa rādītāju. Ja to gribas zināt, tad atliek vien uzpildīt 90 litru tvertni līdz galam un pārliecināties, ka ar pusi no tilpuma var nobraukt aptuveni 250 kilometrus. Tātad vidēji uz 100 kilometriem patērējot apmēram 18 - 20 litrus. Ne velti auto ievietots viszemākajā CO2 efektivitātes klasē un ir katra mūsu planētas drauga ļaunākais murgs. Bet tāpat: vai par šādu auto var pasapņot un tādu gribēt? Pilnīgi noteikti!
Kad veiksmīgi un bez mazākā skrāpējuma, taču krietni patukšotu degvielas tvertni tumši melnzaļo sportistu atgriezu Krasta ielas salonā, nolēmu uz dažām stundām aizlienēt jaunāko no Bentley modeļiem un pirmo apvidnieku zīmola piedāvājumā - Bentayga. Ar šo auto gan sanāca viens no visu laiku visīsākajiem braucieniem, taču dažas atziņas ir. Pirmkārt jau tāda, ka
Bentayga pircējam jābūt pilnīgi vienalga, cik tērē auto, jo citādi būtu visai grūti samierināties,
ka šim auto uzstādītā 6 litru W12 motora versija ar 608 ZS un 900 Nm pilsētā tērē tuvu 30 litriem. Bet pieļauju, ja arī GT Speed būtu lietots tikai Rīgas robežās, rezultāts būtu līdzīgs. Otrkārt, šis viennozīmīgi ir dinamiskākais no apvidus automobiļiem, ar ko līdz šim krustojušies ceļi. Lai arī tas sver vairāk nekā 2,4 tonnas un garuma nomērīšanā ar piecmetrīgu mērlenti nepietiks,
paātrinājumā līdz 100 km/h tas pat ir straujāks nekā GT Speed, proti, maģisko robežu sasniedz precīzi 4 sekundēs.
Tā kā jaudas ir mazāk un būda augstāka, maksimālais ātrums nav tik liels, taču Bentayga tāpat ir nopelnījis ātrākā sērijveida apvidus auto nosaukumu, proti, atbilstošos apstākļos ar to var sasniegt 301 km/h.
Ja nepieciešams, auto burtiski lido, ja ne, tad tas var arī līgani slīdēt tā, ka pat ātruma slāpētājs paliek nepamanīts. Starp citu, Bentayga var būt arī ekonomisks, jo apvidnieks tagad pieejams arī ar Audi SQ7 sastopamo 4 litru V8 dīzeļdzinēju. Lai nemulsina nosaukums, jo auto aizvien ir gana dinamisks (4,8 sekundes) un ātrs (270 km/h), taču tai pašā laikā pilsētā oficiāli patērē nevis 19 litrus kā benzīnnieks, bet gan visai pieticīgus 9 litrus uz 100 kilometriem nobraukuma. Un tas ar 435 ZS un 900 Nm zem motora pārsega. Zīmīgi, ka mūsu pusē dīzeļmašīnas ir lielā cieņā. Nu jau pārdošanas skaitļi būs mainījušies, bet, kā zināja stāstīt Bentley salonā, pēc dīzeļa izziņošanas
vairāki pircēji, kuri bija iestājušies rindā pēc W12 automobiļiem, pēcāk domas mainījuši un pārsviedušies uz V8 modeļiem, kas darbināmi ar «smago» degvielu.
Iespējams, ka lielu lomu šeit spēlē cenas starpība, jo W12 apvidnieka bāzes cena ir ap 180 tūkstošiem, tas ir apmēram tikpat, cik Continental GT Speed, turpretī Bentayga dīzelis ir pieejams par apmēram 30 tūkstošiem eiro lētāk. Cenas, protams, ir stipri aptuvenas, jo tās mainās līdz ar katru papildaprīkojuma pozīciju un katru pircēja papildu vēlmi, ko rūpnīcā iespējams realizēt.
Bentley Continental GT
Continental GT W12 | Continental GT Speed | |
---|---|---|
Dzinējs | 6 litru W12 twin-turbo | 6 litru W12 twin-turbo |
Jauda | 590 ZS @ 6000 rpm | 642 ZS @ 6000 rpm |
Griezes moments | 720 Nm @ 1700 rpm | 840 Nm @ 2000 rpm |
0-100 km/h | 4,5 sekundes | 4,1 sekunde |
Vmax | 319 km/h | 332 km/h |
Garums/ platums ar atlocītiem spoguļiem/ augstums | 4806/ 2227/ 1404 mm | 4806/ 2227/ 1394 mm |
Riteņu bāze | 2746 mm | 2746 mm |
Pašmasa/ pilna masa | 2320/ 2750 kg | 2320/ 2750 kg |
Bagāžnieks | 358 litri | 358 litri |
Degvielas tvertne | 90 litri | 90 litri |
Degvielas patēriņš | 21,7/ 9,6/ 14,1 litrs uz 100 km | 22,2/ 9,9/ 19,5 l/100 km |
CO2 | 327 g/km | 338 g/km |
Bentley Bentayga
Bentayga W12 | Bentayga TDI | |
---|---|---|
Dzinējs | 6 litru W12 twin-turbo | 4 litru V8 |
Jauda | 608 ZS @ 5800 rpm | 435 ZS @ 3750 rpm |
Griezes moments | 900 Nm @ 1350 rpm | 900 Nm @ 1000 rpm |
0-100 km/h | 4,0 sekundes | 4,8 sekundes |
Vmax | 301 km/h | 270 km/h |
Garums/ platums ar pielocītiem spoguļiem/ augstums | 5141/ 1998/ 1742mm | 5141/ 1998/ 1742mm |
Riteņu bāze | 2992 mm | 2992 mm |
Pašmasa/ pilna masa | 2422/ 3250 kg | 2390/ 3250 kg |
Bagāžnieks | 430 l | 430 l |
Degvielas tvertne | 85 litri | 85 l |
Degvielas patēriņš | 19,0/ 9,6/ 13,1 litrs uz 100 km | 9,0/ 7,4/ 7,9 l/100 km |
CO2 | 296 g/km | 210 g/km |