«Šobrīd ir cīņa par ļoti lielu naudu,» Lembergs paskaidro. «Lai nepieļautu, ka KNAB vada tāds cilvēks, kas nav jums lojāls.» «Runa iet par simtiem miljonu biznesa saglabāšanu, un nepieļaut, ka Knābs tai biznesā varētu sākt jaukties iekšā, — vot, par to ir cīņa!»
Miljonu biznesam vērtīgais Streļčenoks ir zaudēts, taču cīņa nav galā. Tomēr valdošās partijas pienākumi «zaļajiem zemniekiem» ierobežo manevru iespējas.
Kučinskis ir uzdevis Valsts kancelejai divu nedēļu laikā piedāvāt KNAB «problēmas» risinājumu, taču risinājums ir noteikts likumā — biroja priekšnieks jāmeklē atklātā konkursā. Lai mainītu kandidātu meklēšanas kārtību, būtu jāmaina likums un valdības tikai šovasar apstiprinātais konkursa nolikums. To nevarētu aizbildināt ar KNAB priekšnieka atrašanas grūtībām — process nupat tikai sācies, bet VID direktora konkurss ir paraugs, ka var būt sekmīgs.
Konkursa izsludināšanu nevar vilkt garumā bezgalīgi, bet komisijas profesionalitāte atņem cerības izdabūt cauri tās filtram acīmredzamu «politiski pasūtītu» marioneti. Savukārt tiešām labu kandidātu, ko ieteiktu komisija, valdībai var būt grūti noraidīt. Bet balsojums par kandidāta apstiprināšanu Saeimā būs atklāts, tātad būs jāpamato ar nopietniem argumentiem vai arī jāriskē neatgriezeniski zaudēt «reitingus», kuri ZZS jau tagad rūk, vai pat sagāzt valdību. Kurā pirkstā tad kodīs?
Augstu valsts amatpersonu izvēles uzticēšana profesionāļu komisijām, kuru uzdevumā iespējamos pretendentus var uzrunāt profesionāli personāla meklētāji, nevis politiķi, ir viens no pēdējā laika sekmīgākajiem labas pārvaldības principu stiprināšanas paraugiem. Šķiet, ka pirmā KNAB konkursa rezultāts nevis atbaidīs labus kandidātus, bet gan drīzāk iedrošinās pieteikties atkārtotā konkursā, zinot, ka viņus vērtēs tiesību sargāšanas galveno iestāžu vadītāji atbilstoši stingri noteiktiem kritērijiem un politiķiem nebūs ērti apstrīdēt komisijas profesionāļu vērtējumu.
«Izskatās cerīgi,» kā VK direktors Krieviņš teica pirms pirmā konkursa.