Problēmu, kuras dēļ meklētājprogramma «Google» no «Latvijas Mobilā telefona» (LMT) mobilo datu tīkla nākošos meklēšanas pieprasījumus uzskata par robota ģenerētiem, un tādējādi prasa ievadīt burtu kodu, tiks novērsta novembra laikā, sacīja LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis.
LMT problēmas ar «Google» meklētāju sola novērst novembra laikā
Pūķis norādīja, ka būšana starp līderiem mobilo datu lietojumā, ar ko citkārt uzņēmums lepojas, šoreiz nākusi par sliktu. «Parasti no mobilajiem operatoriem nenāk tāds meklēšanas pieprasījumu apjoms, kā no LMT. «Google» algoritmiem tas šķiet aizdomīgi, līdz ar to pašreizējā situācijā «Google» roboti prasa mums, vai mēs neesam robots,» skaidroja Pūķis.
Viņš atzina, ka kopumā «Google» ir labs partneris, tomēr drošības jautājumi ir sevišķi jūtīgi un LMT nācies pielāgoties. ««Google» nedrīkst atklāt, pēc kādiem principiem strādā tās algoritmi, jo tad pret tiem varētu vērsties. Tā ir visa esence. Līdz ar to komunikācija šajā jautājumā ir smagnēja,» sacīja Pūķis, norādot, ka LMT ir aptuveni skaidrs, kas «Google» pusei varētu nepatikt, un uzņēmums ir notestējis un
novembra laikā ieviesīs jaunu risinājumu, kas «Google» robotam būs saprotams un LMT klientiem vairs nevajadzēs veikt regulāros apstiprinājumus.
Sociālajos tīklos iepriekš izskanējusi LMT klientu neapmierinātība ar to, ka veicot meklēšanu «Google» meklētājprogrammā no LMT mobilo datu tīkla, regulāri jāievada burtu kombinācija, jo «Google» ieskatos no LMT tīkla pienāk neadekvāti daudz mehānisku pieprasījumu, un tie varētu būt robota ģenerēti. Tas novērojams gan uz mobilajām ierīcēm, gan datoriem.
Jau vēstīts, ka LMT apgrozījums pagājušajā gadā pieauga par 4,8% salīdzinājumā ar 2014.gadu un bija 151,347 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa saruka par 12,1% - līdz 17,201 miljonam eiro.
LMT ir vecākais Latvijā strādājošais mobilo sakaru operators. Pašlaik operatora īpašnieki ir «Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs» (23%), Latvijas elektronisko sakaru sniedzējs «Lattelecom» (23%), Latvijas valsts Satiksmes ministrijas personā (5%), kā arī skandināvu «TeliaSonera» (49%).