Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Ātrākais muskuļauto Nordšleifē Camaro ZL1

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Chevrolet

Pēc kā nosaka, cik labs ir viens vai otrs ielas sporta auto? Daudz izsaka izmantotā motora veiktspēja, tomēr daudz svarīgāk ir tas, kā šī veiktspēja tiek likta lietā un ko ar to ir iespējams paveikt. Tādēļ arī liela daļa autoražotāju izvēlas savus labākos auto sūtīt «zaļās elles» līkločos, lai tie parāda, ko spēj salīdzinājumā ar sev līdzīgajiem.

Par «zaļo elli» dēvētā Nirburgringas Nordšleife jau gadu desmitiem ir ne tikai vienkāršo tūristu, bet arī autoražotāju un auto tūninga uzņēmumu redzes lokā, kā to uzskatāmi parāda arī zemāk pievienotais video no astoņdesmitajiem gadiem, kur pēc īsas iepazīstināšanas ar trases vēsturi tajā savu RUF CTR (Porsche 911) mēģina savaldīt Štefans Rozers.

Mūsdienās ik pa laikam publiskajā telpā nonāk informācija, ka kāds no autoražotājiem atkal ir uzbūvējis auto, kurš 20 kilometrus garo trasi veicis ātrāk nekā citi un pēdējais no tiem ir General Motors koncerns.

Tajā ietilpstošā Chevrolet zīmola viens no jaudīgākajiem auto ir Camaro ZL1 un ar to pavisam nesen distance veikta 7 minūtēs un 29,60 sekundēs. Tas ir ātrāk par visiem pārējiem amerikāņu muskuļauto un daudziem joprojām aktuāliem superauto, tai skaitā Koenigsegg CCX un CCR.

Camaro ZL1 ir uzstādīts 6,2 litru V8 kompresordzinējs ar 650 ZS un 881 Nm, ko aizmugurējiem riteņiem novada 10 pakāpju automātiskā ātrumkārba ar vairākiem darbības režīmiem vai arī sešu pakāpju manuālā transmisija. Tāpat tam ir 285/30ZR20 un 305/30ZR20 izmēra Goodyear Eagle F1 riepas, adaptīvā balstiekārta un augstas veiktspējas bremžu sistēma. Rekordistam nekādas būtiskas modifikācijas nebija veiktas, ja neskaita to, ka pilots sēdēja sporta sēdeklī ar sešu punktu drošības jostu un bija ieskauts drošības rāmī. Jāteic gan, ka astoņdesmito gadu «varonis» Rozers savu dzelteno RUF CTR Nordšleifē vadīja pat bez aizsargķiveres.

Nobeigumā jāpiebilst, ka 7 minūtes un 29,6 sekundes ir par 11,67 sekundēm labāks rezultāts nekā iepriekšējam Camaro ZL1. Tai pašā laikā 503 zirgspēku Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 20 kilometrus garo distanci nesen veica tikai par 3 sekundēm ilgākā laikā.

Uz augšu