BMW grupas zīmols MINI plāno jau tuvākajā laikā savā modeļu klāstā iekļaut plug-in hibrīdmodeli. Kompānija gan pagaidām konkrēti neatklāj, kuru modeli plānots elektrificēt, tomēr no sākotnējās informācijas tas jau tāpat lielā mērā ir skaidrs.
MINI iztiks ar 2 litriem benzīna uz 100 kilometriem
Šis gan nebūs pirmais mēģinājums nostiprināties ar elektrību braucošo auto tirgū, jo jau pirms astoņiem gadiem MINI nelielā skaitā izlaida pilnībā elektriskus MINI E. Ar jauno plug-in hibrīdu, ko varēs lādēt arī no mājsaimniecības rozetes, MINI jau nopietnāk cer izcīnīt vietu šajā tirgus segmentā.
Pagaidām MINI nekonkretizē, kurš no modeļiem būs pirmais hibrīdauto, tomēr oficiālajos prototipa attēlos redzams, ka tas ir krosovers Countryman. Arī informācijas par raksturlielumiem diži izsmeļošas nav. MINI vien atklāj, ka normālos apstākļos elektrorežīmā jaunais auto maksimāli attīstīs 80 km/h, bet vajadzības gadījumā ar bateriju enerģiju varēs sasniegt arī 125 km/h.
Tā kā MINI publiskotajos hibridizētā prototipa attēlos redzamais auto ir Countryman, kura jauno standarta versiju plānots prezentēt jau novembrī Losandželosas autošovā, var diezgan droši izskaitļot, kas slēpsies zem automobiļa ārējās čaulas.
Proti, tā kā Countryman ir daudz kopīga ar BMW 2.sērijas Active Tourer, tad var pieņemt, ka arī hibrīdsistēma būs līdzīga. BMW minivena gadījumā to veido 3 cilindru turbo motors ar 136 zirgspēkiem, kurš piedzen priekšējos riteņus, un 65 kW/88 ZS elektromotors pie aizmugurējās ass. Bet tam enerģiju dod 7,6 kWh akumulators, kurš iebūvēts zem bagāžnieka grīdas un atbalsta pilnu uzlādi 200 minūtēs no parastās mājsaimniecības rozetes.
Ar pilnu akumulatoru minivens elektriski spēj veikt 41 kilometru, savukārt, ja nepieciešams maksimāli straujš paātrinājums, hibrīdsistēmas komponentes strādā kopā, attīsta 224 ZS un BMW 225xe līdz 100 km/h paātrina 6,7 sekundēs. Tai pašā laikā auto oficiālais degvielas patēriņš ir tikai 2 l/100 km, bet CO2 izmeši ir 46 g/km.