Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Volkswagen parāda auto, ar kuru iebrauks nākotnē

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Dīzeļgeitas skandāla nomocītais koncerns pirms neilga laika paziņoja, ka dīzeļdzinēju tehnoloģijām nav nākotnes, un to apliecina ar Parīzes automobiļu izstādē prezentēto konceptauto I.D.

I.D. ir elektromobilis, kurš vēsta par Volkswagen nodomiem sākt tā nopietni apgūt elektromobiļu tirgu, jo līdz šim ražotājs ar baterijām apgādājis tikai jau esošo modeļu saimju pārstāvjus. I.D. ir citādāks. Tā pamatā ir īpaša elektromobiļu modulārā platforma, kas vēlāk tiks izmantota dažādu modeļu ražošanā, jo Volkswagen plāns ir līdz 2025. gadam elektromobiļu noietu palielināt līdz 1 miljonam vienību gadā. Citiem vārdiem - I.D. sērijveida versijai jākļūst par tādu pašu lielām autobraucēju masām domātu auto, kādi savulaik bija oriģinālā vabolīte un Golf.

Ja salīdzina ar Golf, tad Volkswagen I.D. ir par 16 centimetriem īsāks (4,10 m), taču ar 13 cm garāku (2,75 metri) riteņu bāzi. Tādējādi I.D. salonā ir vairāk vietas nekā citos šāda izmēra auto, turklāt vajadzības gadījumā ir iespējams izbrīvēt telpu bagāžai ar 960 litru ietilpību.

Konceptuālajam elektromobilim ir ar aizmugurējo asi sajūgts 170 zirgspēku elektromotors, kurš nodrošina paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h astoņās sekundēs un 160 km/h maksimālo ātrumu. Motora barošanai domāts grīdā iebūvēts akumulatoru bloks, ar kura enerģijas resursiem reālajā dzīvē jānobrauc vismaz 400, bet ideālajā gadījumā 600 kilometri. Baterijas iespējams lādēt gan no rozetes, gan ar elektromagnētiskās indukcijas bezkontakta metodi. Tāpat pastāv opcija baterijas resursus līdz 80% līmenim atjaunot pusstundas laikā.

Volkswagen cer, ka elektromobiļu modulārās platformas izmantošana dos iespēju pazemināt šāda tipa auto ražošanas izmaksas un dīlera salonā I.D. sērijveida versija maksās apmēram tikpat, cik labi aprīkots Golf. Tas ir, apmēram 30 000 eiro.

Iesākumā I.D. sērijveida versija autovadītājam būs jāstūrē pašam, taču ne vēlāk kā 2025.gadā Volkswagen plāno pārdošanā laist arī I.D. ar autopilotu.

Uz augšu