Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

LIAA: Ukrainā ienākšana brīvajā tirgus nišā nenozīmē, ka būs garantēts bizness

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ieva Čīka / LETA

Patlaban Ukrainā ienākšana brīvajā nišā nenozīmē, ka būs garantēts bizness, teica Latvijas investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības Ukrainā vadītājs Āris Kotāns.

Viņš norādīja, ka Ukrainā tirgus nišas atbrīvojas, taču arī pieprasījums samazinās. «Uzņēmējam ir jāuzmin, kura būs tā diena, pēc kuras nākamajā dienā kļūs labāk. Tas, kurš būs ienācis neilgu laiku pirms ekonomiskās augšupejas, būs ieņēmis labu pozīciju tirgū,» norādīja LIAA pārstāvniecības Ukrainā vadītājs.

Vienlaikus Kotāns atzīmēja, ka Ukrainas finanšu sektoru ir atstājušas vairākas bankas, turklāt banku Ukrainā kļūst arvien mazāk. Tāpat, pēc viņa paustā, ir informācija, ka Ukrainu pamet vairākas rietumvalstu apdrošināšanas kompānijas.

Runājot par Latvijas uzņēmēju riskiem, gatavojoties sākt eksportu uz Ukrainu, viņš teica, ka par Ukrainu sabiedrībā ir jūtams negatīvs priekšstats, ka šajā valstī ir korupcija, liela birokrātija un grūti strādāt. «Ukraina ir savdabīgs tirgus. (..) Negatīvos faktorus – birokrātija, korupcija – jau minēju, ar tiem ir jārēķinās, ja grib strādāt Ukrainas tirgū. Savukārt, runājot par pozitīvajām lietām, jārēķinās, ka Latvijas produkti, preces un pakalpojumi un paši latvieši Ukrainā ir laipni lūgti, mēs esam Ukrainas draugu statusā. Gandrīz visiem ukraiņiem par Latviju ir pozitīvas atmiņas, emocijas, un tas palīdz biznesā, lai uzsāktu komunikāciju,» teica Kotāns.

Tāpat viņš atzīmēja, ka Latvijā, salīdzinot ar Ukrainu, ir vairāk mazu un vidēju uzņēmumu, un šiem uzņēmējiem mazāk vajadzētu uztraukties par minētajām negatīvajām lietām un vairāk domāt - kā savu preci virzīt mērķa tirgū, pozicionēt un strādāt pie mārketinga, lai sasniegtu savu rezultātu. «Nedomāt par to, kā iet lielajai Ukrainai, bet domāt, kā iet manam biznesam,» uzsvēra Kotāns.

LIAA pārstāvniecības Ukrainā vadītājs arī norādīja, ka Ukrainas uzņēmējiem patīk tirgoties. «Ja tu saskaries ar «nē» droši vien saskarsies arī ar otru «nē», bet ir jābūt neatlaidīgam. Tas, kas mums latviešiem dažreiz pietrūkst biznesā, ir pozitīva bezkaunība un spēja atrast ieeju - ja netiec pa vienām, otrām durvīm, mēģini caur logu un rezultātu var sasniegt,» viņš atzīmēja.

LIAA darbības mērķis ir sekmēt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju un eksportspēju starptautiskajos tirgos, veicināt ārvalstu investīciju apmēra pieaugumu, īstenot tūrisma attīstības valsts politiku un valsts politiku inovācijas jomā.

Svarīgākais
Uz augšu