Paradoksāli šeit tas, ka Valsts kontrole savos oficiālajos dokumentos konsekventi norādījusi, ka neuzņemas īpašu atbildību par pašas pausto. Piemēram, Valsts kontroles padome 2013. gada 8. martā norādīja, ka revīzijas ziņojumā par ostu ietvertie secinājumi ir vienīgi atsevišķu Valsts kontroles darbinieku viedoklis, kas nevienam nerada un nevarot radīt juridiskas sekas.
Ņemot vērā, ka nevienā citā valstī kontrolējošā institūcija ostu transfertus Fukušimas traģēdijā cietušo atbalstam nav apstrīdējusi tiesā, vieta būtiskam jautājumam: kāda spēle un kā labā tiek spēlēta? Katrā ziņā L. Loginova gāšana šobrīd izskatās izdevīga Andrejsalas tranzīta biznesa aprindām.
Valsts kontroles darbības samērojamība ar sabiedrības interesēm
Savulaik pirmais Valsts kontrolieris Raits Černajs pirka Latvijas radio raidlaiku, lai popularizētu savas idejas, no kurām galvenā - rūpīgi analizēt organizācijas, iestādes un uzņēmumus ar mērķi, lai tie, aplūkojot savas nepilnības, tuvotos ideālam. Tagad situācija radikāli mainījusies: Valsts kontrole šīs nepilnības visbiežāk pasludina par ko līdzīgu absolūtam grēkam, par ko institūcijas un uzņēmumi jāsoda ar maksimālo bardzību.
Daudziem šādu uzbrukumu objektiem nevis gribas palikt mazākiem par mazu, bet gan pāriet pretuzbrukumā un noskaidrot, kā intereses Valsts kontrole pārstāv.
«Tas, ka viņi nav lasījuši un izpētījuši dažus starptautiskos līgumus par savu pilnvaru apjomu, ir nopietns jautājums,» apgalvo Māris Pūķis, Latvijas Pašvaldību savienības vecākais padomnieks. «Tātad Valsts kontrole nezina, ka tā, piemēram, nedrīkst pārbaudīt pašvaldību lietderību. Tā balstās uz iekšējiem aktiem, bet Latvija ir parakstījusi starptautisku līgumu, proti, Eiropas Vietējo pašvaldību aktu, - Valsts kontrole to nedrīkst darīt, tas vienkārši ir aizliegts.»