2011.gada 7.septembrī notikušajā lidmašīnas katastrofā dzīvību zaudēja arī viens no visu laiku labākajiem Latvijas hokejistiem Kārlis Skrastiņš, kurš pārstāvēja traģēdijas skarto Kontinentālās hokeja līgas (KHL) klubu «Lokomotiv». Ekspertīzē secināts, ka pats lidaparāts bijis pilnā darba kārtībā, bet vadlīnijām atbilstošas ekipāžas nodrošināšana, iespējams, būtu to paglābusi no traģēdijas. Šodien, pieminot šo dienu, Jaroslavļā notiek piemiņas spēle un ziedu nolikšana.
Jaroslavļas aviokatastrofas un Kārļa Skrastiņa piemiņas piektā gadadiena
Tiesa par vainīgo «Lokomotiv» komandas aviokatastrofā atzinusi atbildīgās aviokompānijas darbinieku
Jaroslavļas tiesa par vainīgo traģiskās Jaroslavļas «Lokomotiv» hokeja komandas aviokatastrofas lietā atzinusi atbildīgās aviokompānijas «Jak Servis» bijušo ģenerāldirektora vietnieku Vadimu Timofejevu, informēja aģentūra «RIA Novosti».
Noslēdzoties izmeklēšanai šajā lietā, Krievijas Federācijas Izmeklēšanas komiteja konstatēja virkni pārkāpumu atbildīgās aviokompānijas «Jak Servis» bijušā ģenerāldirektora vietnieka Timofejeva darbībā lidojumu organizēšanas jautājumos. Timofejevs tika apsūdzēts nozieguma izdarīšanā, nenodrošinot lidojuma drošību. Tieši viņš esot bijis atbildīgs par apkalpes ekipāžu pielaišanu lidojumiem.
Tiesa par vainīgo atzinusi Timofejevu, kuram tika piespriesti pieci gadi soda kolonijā, taču neilgi pēc tam viņš tika amnestēts. Bojāgājušo tuvinieki esot lūguši bijušajam aviokompānijas darbiniekam nepiespriest reālu cietumsodu, jo notikušā apstākļi neesot vēl līdz galam skaidri, turklāt nu Timofejevs grasās iesniegt apelāciju un pierādīt savu nevainību.
Iepriekš izmeklēšanas gaitā tika secināts, ka Timofejevs apkalpes ekipāžu lidojumam pielaidis pretlikumīgā veidā, jo slēpis faktu, ka ekipāžas otrais pilots vēl nebija pabeidzis nepieciešamo apmācību. Viņa pielaišanai pie lidojuma Timofejevs izmantojis falsificētus dokumentus.
Tāpat tika secināts, ka Timofejevs nav analizējis pieejamos datus par avarējušā lidaparāta komandiera iepriekš pieļautajām kļūdām, kuru neesot bijis maz. Timofejevs neesot pieņēmis nekādus mērus, turpinot to pašu komandieri pielaist turpmākiem lidojumiem.
Liktenīgā lidojuma ekipāža tika izveidota tā, ka abiem pilotiem un borta mehāniķiem tas bija tikai trešais kopīgais reiss. Turklāt viņi šādā sastāvā nav bijuši pakļauti treniņiem uz simulatora, kur tiek izstrādātas darbības ārkārtas situācijās.
Kā ziņots, «Jak-42» markas lidmašīna, kurā atradās visa «Lokomotiv» komanda, avarēja Jaroslavļā neilgi pēc pacelšanās. Tajā atradās 45 pasažieri, 43 no tiem gāja bojā avārijas brīdī, tostarp arī Skrastiņš. Izdzīvoja vienīgi borta inženieris Aleksandrs Sizovs un Krievijas izlases uzbrucējs Aleksandrs Gaļimovs, kurš gan pēc piecas dienas ilgas cīņas par dzīvību slimnīcā mira.
Skrastiņš savā pēdējā intervijā Krievijas medijiem uzsvēris, ka viņa mājas ir Latvijā
Kā ziņots, neilgi pēc pacelšanās avarēja «Jak-42» markas lidmašīna, kurā atradās visa Kontinentālās hokeja līgas (KHL) Jaroslavļas «Lokomotiv» komanda, kurā spēlēja arī viens no visu laiku labākajiem latviešu aizsargiem Skrastiņš. Lidmašīnā atradās 45 pasažieri, 43 no tiem gāja bojā, tostarp arī Skrastiņš.
«Manas mājas ir Latvijā, Rīgā,» intervijā, kuru bija plānots publicēt krietni vēlāk, bija sacījis Skrastiņš. «Tiklīdz ASV man beidzas sezona, es vienmēr skaitu dienas, kad atgriezīšos Latvijā. Taču, kur es dzīvošu pēc karjeras beigām, vēl nezinu.» «Kad beigšu hokejista karjeru, tad arī izlemšu, ko tālāk darīšu,» skaidroja Skrastiņš. «Šim sporta veidam esmu atdevis visu savu dzīvi, kaut ko jau es no tā saprotu un varu iemācīt jaunajiem.»
«Kad līdz Nacionālās hokeja līgas (NHL) «Dzelzs vīra» rekorda 486 spēlēm man atlika kādi 40 vai 50 mači, skatītāji sāka atpakaļskaitīšanu, žurnālisti pēc katras spēles ieradās ģērbtuvēs un uzdeva vienu jautājumu: «Kārli, kā tu jūties?» Tas vairoja spriedzi. Nedrīkst atcerēties par traumām. Tiklīdz sāksi domāt, kā nedabūt traumu, kaut kas noteikti notiks,» atcerējās Skrastiņš.
Skrastiņš arī atklāja, ka izcīnīt Stenlija kausu būtu patīkamāk nekā iegūt «Dzelzs vīra» statusu, taču piebilda, ka viņa uzdevums bija spēlēt aizsardzībā, nevis krāt punktus.
«Runājot par došanos tieši uz «Lokomotiv» komandu, tā bija mana primārā izvēle gadījumā, ja jāspēlē Krievijā. Taču spēlēšana Latvijā, protams, ir cits stāsts. Katrs sportists vēlas spēlēt savā dzimtenē. Paskatīsimies, kādas būs iespējas nākotnē,» teica viens no visu laiku labākajiem Latvijas aizsargiem Skrastiņš.
Jaroslavļas «Lokomotiv» komanda ir divkārtēja Gagarina kausa fināliste. Tai starpsezonā pievienojās arī Skrastiņš, kurš pirms tam kopš 1998.gada spēlēja NHL.