Dažkārt, it īpaši mazākiem bērniem, ļoti sagribas parunāties ar mammu vai tēti, lai izstāstītu kādu ļoti priecīgu vai arī bēdīgu atgadījumu. To var izdarīt ar jebkuru telefonu, taču viedtelefona saziņas lietotnes dāvā vēl plašākas iespējas. Piemēram, bērni var nofotografēt vai nofilmēt sev svarīgu mirkli - laba novērtējuma saņemšanu vai medaļu par labu rezultātu skolas sporta sacensībās - un nosūtīt to vecākiem, daloties priekā. Tāpat
bērns var ierakstīt balss ziņojumu un nosūtīt to vecākiem, ja viņam tik labi vēl nepadodas īsziņu rakstīšana.
Arī saziņā ar vienaudžiem arvien lielāku lomu iegūst fotogrāfijas un īsi video vēstījumi, ar kuriem apmainīties sociālajos tīklos un saziņas lietotnēs. Tādējādi viedtelefons palīdz bērnam veiksmīgi iekļauties sociālajā dzīvē.
Telefons kā mācību līdzeklis
Viedtālrunis var kļūt par praktisku palīgu bērna attīstības veicināšanai. Tas ar dažādu lietotņu palīdzību piedāvā neikdienišķus veidus, kā, piemēram, trenēt atmiņu, apgūt valodas vai uzzināt vairāk par dabu. Izglītības iestādēs uz tehnoloģiju, tostarp planšešu un viedtālruņu, izmantošanu skatās arvien pozitīvāk, un veicina to lietošanu, piemēram, informācijas savākšanā.
Šādas iespējas veido plašāku bērna redzesloku un ļauj piekļūt zināšanām, kas iepriekšējām paaudzēm nebija pieejamas. Protams, v
ecākiem vienmēr ir jākontrolē, lai pie šīm attīstošajām spēlēm vai izglītojošajiem video bērns nepavada pārāk daudz laika,
jo tās var būt atkarību veicinošas.
Sākumskolas skolēniem ieteicams izglītojošās lietotnes lietot kopā ar vecākiem. Pieaugušie ne vien varēs izskaidrot, kā pareizi jāpaveic uzdevumus, bet tas arī būs aizraujošs kopīgi pavadīts laiks, kas stiprinās ģimenes attiecības.