Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Pirmie iespaidi: Audi Q2

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Mazs, bet tai pašā laikā pietiekami liels, komfortabls, vieds un, ja vajag, arī ātrs. Kas tas ir? Tas ir jaunais Audi Q2.

 
Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ārējais veidols

Ja raugās uz Nissan Juke, kas deva spēcīgu starta impulsu šim segmentam un aizvien ir viens no pirktākajiem mazajiem krosoveriem, varētu domāt, ka panākumu atslēga ir amizants ārējais izskats. Audi Q2 gluži pretēji itin nemaz nav amizants; patiesībā tas izskatās visnotaļ nopietns un vienlaikus arī elegants, lai gan konceptuāli tā mērķauditorija ir gados jauns vai vismaz savā attieksmē pret dzīvi jauns cilvēks.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bet tā ir tikai koncepcija, jo Audi Q2 tikpat labi iepatiksies un piestāvēs arī nobriedušākam cilvēkam. Lai arī neliels gabarītu ziņā, Q2 atstāj sportiska, robusta automobiļa iespaidu. To veicina lielais, augstu novietotais un pārveidotais single-frame radiatora režģis ar astoņiem stūriem un uz bampera izmēru fona diezgan prāvas gaisa ieplūdes atveres. Profila skatā nepamanīts nepaliks nolaidenais jumts ar atšķirīgas krāsas uzliku aizmugurējam jumta balstam un spoileris virs bagāžnieka malas, kas rada asociācijas ar sportiskumu. Šajā ziņā būtisku lomu spēlē arī augstā viduslīnija, kas Q2 padara ne tikai vizuāli sportisku, bet tāpat kā izteiksmīgās riteņu arkas - arī spēcīgu.

Raksta foto
Foto: Audi
 
Raksta foto
Foto: Audi

Salons un tehnoloģijas

Tā kā Q2 ir tikai 4,19 metrus garš, no tā salona brīnumus ietilpības ziņā gaidīt nevar. Tai pašā laikā nav pamata satraukumam par klaustrofobijas lēkmēm un inkvizīcijai pielīdzināmu šaurību - Q2 ir absolūti pietiekams četriem pasažieriem (sēdvietas gan ir piecas), turklāt pašā aizmugurē vēl paliek 405 litru telpa tam, ko nu kurš parasti ņem līdzi zaļumos. Ja nu padomā ir romantisks pikniks divatā, tad telpu var paplašināt līdz pat kubikmetram (1050 litriem) un paņemt līdzi arī galdiņu un krēsliņus, lai ērtāk saulrietu skatīties. Citiem vārdiem sakot, pirmo iespaidu gūšanas laikā, nevienā brīdī neradās vajadzība pēc vēl lielāka auto, ērtāka sēdekļa, labākas ergonomijas un redzamības uz āru u.tml. Turklāt visu papildina kvalitātes sajūta un interesanti dizaina akcenti, piemēram, virsbūves krāsai pieskaņoti gaismu akcenti, tai skaitā virs cimdu nodalījuma.

Raksta foto
Foto: Ingars, TVNET

Spītējot tam, ka Q2 ir mazākais krosovers, tas nenozīmē, ka auto jelkādā jomā būtu apdalīts. Tieši otrādi - ja ir vēlme ikdienā sajust tehnoloģisko progresu un ir atbilstošas finansiālās iespējas, lai to varētu atļauties, Q2 pircējam ir visplašākās iespējas savu auto aprīkot apmēram tāpat kā lielākus četru gredzenu zīmola izstrādājumus. MMI sistēma ar priekšējā panelī iebūvētu ekrānu ir standarta aprīkojums, bet par papildus samaksu ir pieejams tā dēvētais virtuālais kokpits, kurā standarta instrumentu panelis ir aizstāts ar personificējamu 12,3 collu ekrānu un pat jau rūpnīcā iebūvēta SIM karte (eSIM), kas lietotājam par fiksētu mēneša maksu dod iespēju Audi connect pakalpojumus izmantot visā Eiropā. Pagaidām nav viedokļa par to, kā darbojas šie pakalpojumi, taču iespēja izmantot bezvadu internetu, ripojot pa serpentīniem Šveicē, ir visnotaļ patīkama. Pie tam komplektācijā ar MMI Navigation plus sistēmu eSIM lietošana trīs gadus ir bez maksas.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

To, ka tehnoloģiskā satura ziņā Q2 ir pielīdzināms lielākiem un dārgākiem modeļiem no Ingolštates, cita starpā liecina arī autonomās braukšanas pirmās vēsmas. Patiesībā pat vairāk nekā vēsmas, jo līdzīgi kā kādu laiciņu iepriekš izmēģinātais jaunās paaudzes A5, arī Q2 prot stūrēt un ieturēt distanci pats. Bet nevajag arī sapriecāties, jo līdz pilnībai autopilota sistēma vēl nav novesta. Ja auto stāvējis pārāk ilgi, gaitas atsākšanai nepieciešams uzsist pa pedāli, un, ja ceļa apzīmējumi padzisuši, var gadīties, ka automobilis līkumā aizbrauks taisni. Tāpēc vadītājam tāpat visu laiku jāsaglabā modrība. Autoražotājs to apzinās, tāpēc, nevēloties uzņemties atbildību par potenciāliem negadījumiem, liek autopilotam ik pa laikam atslēgties. Vadītājam par to tiek atgādināts ar brīdinājuma signāliem. Ja uz tiem nav atbildes, auto patstāvīgi uzsit pa bremzēm, tā cerot, ka vadītājs pamodīsies. Ja vadītājs «dzīvības pazīmes» neizrāda arī tad, auto vienkārši sāk stāties. Diezgan muļķīgi būtu, ja šāds auto ar pārāk relaksētu un iemigušu vadītāju pie stūres pēkšņi apstātos un bloķētu satiksmi, bet kā tehnoloģiskā progresa, radaru un sensoru sistēmu attīstības apliecinājums, daļējais autopilots ir ievērības cienīgs. Galu galā tas ir arī, kas jauns, ar ko paniekoties atbilstošos apstākļos.

Raksta foto
Foto: Audi
 
Raksta foto
Foto: Audi

Dzinēji un braukšana

Vispirms jāsāk ar to, ka Audi Q2 šobrīd ir motoru palete, kuru veido 6 dažādi spēka agregāti ar jaudu no 116 līdz 190 zirgspēkiem. Tajā ietilpst 1 litra trīs cilindru turbo benzīnnieks ar 116 ZS, 1,4 litru turbo motors ar 150 ZS un 2 litru TFSI dzinējs ar 190 ZS. Dīzeļdzinēju trijotni veido 1,6 litru motors ar 116 ZS un 2 litru TDI ar 150 vai 190 ZS.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Par 1 litra motoriņu, kurš strādā pārī ar sešu pakāpju manuālo transmisiju, jāsaka, ka tādā vidē, kāda ir Šveice, pārāk bieži jārausta ātrumpārslēgs un tas nogurdina. Zemgales līdzenuma plašumos gan Q2 1.0 TFSI varētu būt apsverama opcija, jo vienkāršai braukšanai tas ir pilnīgi pietiekams. Otrs motors, ko izmēģināju, ir jaudīgākais dīzelis, kam izstrādāta jauna septiņu pakāpju S tronic pārnesumkārba un standartā uzstādīta pilnpiedziņa. Veiktspēja šim auto ir lielākā no visiem sākotnējā piedāvājumā esošajiem Q2 modeļiem, tomēr ar sniegumu automobilim tā arī neizdevās pārliecināt. Pārāk plūdens un nejūtams šis auto bija. Cita lieta turpretī vidusceļa dīzeļdzinējs - teicamas gaitas īpašības (tās, protams, piemīt visiem Q2 neatkarīgi no iebūvētā motora), automātiskā transmisija un opcionāli uzstādīta pilnpiedziņa izrādījās tieši tas, kas nepieciešams, lai pat visšaurākajos serpentīnos pabrauktu azartiskāk un, ja paveiktos, uzzinātu kā izskatās ar dzīvi apmierināts, smaidīgs policists. Ja domātu par šāda auto iegādi, tad noteikti gribētu izbraukt arī ar citām Q2 versijām, bet pagaidām favorīts ir tieši šis modelis.

Audi Q2 ir ne tikai papildinājums mazo krosoveru segmentā, tas ir arī būtisks papildinājums Audi klāstā, ar kuru ingolštatieši var pārvilināt citu automobiļu pircējus. Konkrētas cenas Latvijas tirgum pagaidām netiek atklātas, taču runā, ka Q2 spēšot pārvilināt pat dažu labu labi aprīkota Nissan Qashqai pircēju. Un te vērts zināt, ka augstākā aprīkojuma Qashqai, kas gan ir nedaudz lielāsk auto, Latvijā maksā 25 - 26 tūkstošus eiro. Jādomā, ka Audi Q2 bāzes aprīkojums, kurā ietilpst arī priekšējais radars ar gājēja nenotriekšanas un frontālas sadursmes novēršanas funkciju, būs spēcīgs arguments, kad modelis nonāks pārdošanā šā gada rudenī.

Uz augšu