Izvēle nebūtu jāizdara vienatnē, bet gan sarunās ar tuviniekiem, vecākiem, vecākajiem brāļiem un māsām. Kopā analizējot, var vieglāk saprast, kas jaunietim padodas un patīk. Pat ja jaunieti interesē profesija, kas ir mazizplatīta un mazzināma, tajā var gūt lielus panākumus, ja tā ļoti patīk. «Profesijas izvēlē neiesaku skriet pakaļ modes tendencēm. Ja tev ir aicinājums kļūt par ārstu, dodies studēt šajā jomā! Nevajag doties mācīties zobārstniecību tikai tāpēc, ka tā ir šā brīža modes profesija.»
Kristīne nenosoda jauniešus, kuri sāk studijas, bet ātri vien tās pamet, jo saprot, ka izvēlētā joma viņiem nepatīk. Labāk, ja cilvēks to saprot ātrāk, nekā studiju beigās, kad nolemj nestrādāt izvēlētajā profesijā.
Bet tiem jaunajiem ļaudīm, kuri vidusskolas laikā nav apjautuši savu nākotnes profesiju, varētu būt lietderīgi gadu pastrādāt vai aizbraukt uz ārzemēm, kļūstot patstāvīgākiem, pieņemot adekvātu lēmumu par nākotnes studijām.
Ir jābūt praktiskai sapratnei
Strādājot ar jauniešiem, Kristīne pamanījusi, ka daļai ir ļoti labas teorētiskās zināšanas eksaktajos mācību priekšmetos, bet trūkst izpratnes. Šo iezīmi viņa pamanīja jau pamatskolā, kad apmaiņas studiju ietvaros mācījās Vācijā. Tur viņa novēroja, ka fiziku un ķīmiju pasniedz pavisam citādāk – caur dabas parādību izskaidrošanu, caur pārtikas produktu un tīrīšanas līdzekļu etiķešu lasīšanu. Viņasprāt, arī Latvijā vajadzētu attīstīt praktisku eksakto zinību lietošanu.
Jaunā zinātniece neatbalsta, ka vidusskolēni var izvēlēties, vai mācīties ķīmiju, fiziku un bioloģiju.
Vidusskolā vajadzētu apgūt arī šos priekšmetus, jo zināšanas šajā jomā noderēs jebkuram bērnam un pieaugušajam.