Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Kas slēpjas aiz nosaukuma Mercedes-AMG GT R

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Mercedes-Benz

Nu jau kādu laiciņu atpakaļ pasaules pirmizrādi piedzīvoja jaunākais papildinājums Mercedes-AMG modeļu klāstā - kupejas GT versija R.

R modelis ir pagaidām vispārākais Mercedes-AMG GT variants. Tam ir virkne pilnveidojumu un uzlabojumu, kas to nostāda galvas tiesu augstāk par tuvākajiem radiniekiem.

Faktiski nav jomas, kurās GT R nebūtu citādāks. Tam ir piestūrējoši aizmugurējie riteņi, regulējama balstiekārta ar papildus elektronisku kontroli, aktīvie aerodinamikas elementi, vilkmes kontrole ar deviņiem darbības režīmiem, kā arī krietni vien jaudīgāks dzinējs. Tas aizvien ir 4 litru V8 biturbo motors, taču jauda atšķirībā no GT S, kurš attīsta absolūti pietiekamus 510 ZS, nu jau sasniedz 585 zirgspēkus. Maksimālais griezes moments paralēli ir pakāpies līdz 700 ņūtonmetriem un ir vadītāja rīcībā ir apgriezienu diapazonā no 1900 līdz 5500 apgr./min. Veiktspējas palielinājums cita starpā panākts, uzstādot lielākus turbokompresorus, nomainot izplūdes vārstus, uzlabojot dzesēšanas sistēmu un veicot izmaiņas vadības elektronikā.

Motors strādā pārī ar septiņu pakāpju divsajūgu automātu, kurš arīdzan ticis pielāgots jaunajam motoram; arī tam ir uzlabota dzesēšana un jauna vadības programmatūra, kā arī izmainīti pārnesuma skaitļi. Pārnesumkārbas darbību vadītājs var regulēt, lietojot braukšanas režīmu izvēles sistēmu Dynamic Select, kurš GT R modelī papildināts ar pozīciju Race.

Mercedes-AMG GT R paātrinājums līdz 100 kilometriem stundā ilgst 3,6 sekundes, bet tā maksimālais ātrums ir 318 km/h. Salīdzinājumam, GT S standarta sprintu spēja veikt 3,8 sekundēs, kas arī nav apkaunojošs rādītājs.

AMG inženieri lielu vērību ir veltījuši aerodinamikai. Tā, piemēram, GT R zem motora priekšējās daļas tagad ir īpašs elements, kas pie 80 km/h Race režīmā pabīdās par 40 milimetriem uz leju un veic korekcijas gaisa plūsmā zem mašīnas. Pie 250 kilometriem stundā ar šo sistēmu tiek panākts cēlējspēka samazinājums uz priekšējās ass par 40 kilogramiem. Arī priekšējā bamperā ir neliela izmēra vertikālas vērtnes, kuru pozīcija mainās atkarībā no tā, vai ir nepieciešams un iespējams optimizēt aerodinamiku, vai arī jāpalielina gaisa pieplūde agregātu ventilēšanai.

Papildus tam Mercedes-AMG GT R ir kārtīgs antispārns, kuru iespējams manuāli regulēt. Maksimālajā ātrumā tā nodrošinātais piespiedējspēks ir par 155 kilogramiem lielāks nekā standarta AMG GT.

AMG GT R ir arī pilnīgi jauna balstiekārta, kas veidota, prātā paturot sacīkšu trasē vajadzīgās īpašības. Tāpat inženieri ir pastrādājuši, lai samazinātu neatsperoto masu, kā dēļ virkne balstiekārtas detaļu ir izgatavotas no kalta alumīnija. Visbeidzot AMG GT R ir arī pirmais auto Mercedes-AMG klāstā, kam ir pagriežami aizmugurējie riteņi. Maksimālais leņķis gan nav liels, tikai 1,5 grādi, taču taisnvirziena stabilitāte (virs 100 km/h aizmugurējie riteņi griežas tajā pašā virzienā, kā priekšējie riteņi) un manevrētspēja (nelielā ātrumā aizmugurējie riteņi pagriežas pretējā virzienā un samazina apgriešanās rādiusu) ievērojami iegūst.

Bez tā auto ieguvis arī citus labumus, kas ir gan funkcionāli, gan uzlabo jaudas un svara attiecību. Cita starpā tie ir oglekļa šķiedras kardāns, kurš salīdzinājumā ar AMG GT izmantoto, 13,9 kilogramus smago elementu ir par 40 procentiem vieglāks, keramisko bremžu sistēma, titāna izplūdes sistēma ar regulējamu trokšņa līmeni.

Raksta foto
Foto: Mercedes-Benz
Uz augšu