Nelielais zviedru autobūves uzņēmums Koenigsegg, kas ražo vienus no pasaulē ātrākajiem sērijveida ielas auto, aizvadītajā nedēļā devās uz Nirburgringu, kur leģendārajā Nordšleifē jeb «zaļajā ellē» pirmdien plānoja veikt savas megamašīnas One:1 testus.
Iespējams, dārgākā avārija Nordšleifē
Uzreiz jāsāk ar to, ka testi neizdevās kā iecerēts, jo tagad ir par vienu 3 miljonus eiro vērto One:1 mazāk. Proti, vārdā neminētais automobiļa pilots vienā no 20 kilometrus garās trases nogriežņiem netika galā ar mašīnas vadību un cauri nožogojumam ielidoja grāvī. Detalizētas informācijas no Koenigsegg pagaidām nav, tik vien apgalvojums, ka vadītājs ir sveiks un vesels.
Pēc apmēram 200 metrus garām bremzēšanas pēdām gan var spriest, ka kaut kas ir nogājis greizi, raksta Autobild.de. Tīmekļa izdevums lēš, ka vadītājs braucis pārāk ātri un bremzēšanas brīdī atteikusi ABS sistēma vai arī negaidīti sabloķējušies aizmugurējie riteņi.
Koenigsegg paziņojumā teikts, ka kompānija bija iecerējusi veikt izmēģinājumus un paralēli arī uzstādīt jaunu Nordšleifes apļa rekordu, kurš patlaban pieder hibrīdmašīnai Porsche 918 Spyder (6 minūtes un 57 sekundes). Koenigsegg Nirburgringā ar mērķi rekordista titulu iegūt sev bija ieradušies jau 2015.gadā, taču tad trasē stājās spēkā ātruma ierobežojums un plānus nācās mainīt. Kad 2016.gada sākumā ierobežojumi tika atcelti, Koenigsegg atkal ķērās pie darba un plānoja tuvākajā laikā ieņemt Porsche vietu.
Šāda veida testos automobiļi parasti brauc tuvu limitiem, tādēļ avārijas varbūtība ir ļoti liela. Laimīgā kārtā One:1 drošības sistēmas vadītāju pasargāja no dzīvībai bīstamām traumām. Tāpat Autobild.de raksta, ka sabojāti esot 14% avarējušās Koenigsegg megamašīnas. Tas nozīmē, ka teorētiski, sabojātās detaļas nomainot, auto var uzbūvēt no jauna un tad uz planētas atkal būs septiņi One:1.
Par One:1 konkrētais Koenigsegg modelis tiek dēvēts jaudas un svara attiecībai. Proti, auto, kurš sver ap 1360 kilogrramiem ir apgādāts ar 5 litru V8 twin-turbo motoru, kurš attīsta 1367 ZS un 1371 Nm. Bet par megamašīnu to dēvē tādēļ, ka 1360 ZS atbilst 1000 kilovatu jeb 1 megavata jaudai.