Neskatoties uz salīdzinoši zemo atalgojumu, medmāsu darbā tiek prasīta liela atbildība un kvalitatīva aprūpe. Turklāt laika gaitā mediķiem jāizpilda arvien augstākas prasības.
Tā kā pacieti un viņu vecāki mēdz salīdzināt diagnozes un ārstēšanās veidus, viņi uzdod ļoti daudz jautājumu. «Daļa vecāku ļoti seko līdzi medpersonāla darbam.
Tiklīdz kāds izdara kaut ko nepareizu, viņi iet sūdzēties.
Tiklīdz ir mazākā kļūda, momentā tiek iesniegta sūdzība.. Dažkārt vecāki cenšas izvēlēties medmāsu un paziņo, ka ar kādu māsiņu vairs nevēlas sadarboties. Tad iesaistās vecākā māsa, kura jautā vecākiem, kāda ir situācija, kas ir noticis un kā var palīdzēt. Ir arī bērni, kuri paziņo, ka nevēlas strādāt ar konkrēto māsiņu, jo viņam patīk cita māsiņa.»
Maija arī norāda, ka pacientu aprūpes kvalitāte ir augstāka, ja medmāsas strādā 24 stundu maiņu, nevis dalītās dežūras. Pavadot kopā ar konkrētiem pacientiem visu diennakti, medmāsām ir vairāk informācijas par viņiem un līdz ar to var operatīvāk un kvalitatīvāk palīdzēt.
Medmāsām jāprot operatīvi sagrupēties un zibenīgi sniegt palīdzību pacientiem. Parasti pacientu aprūpē izveidojas trijstūris – ārsts, māsa un pacients. Ārsts ir kā virsdiriģents vai virsvadītājs, kuram uzreiz pieslēdzas māsa ar aprūpi, dodoties pie pacienta. «Posmiem starp ārstu, māsu un pacientu ir jānostrādā zibenīgi.»
Turklāt medmāsām jārūpējas ne tikai par pacientu veselību, bet arī jāaizpilda daudzi un dažādi dokumenti, kuros jānorāda visas veiktās manipulācijas. Dažkārt tas apgrūtina darbu, jo bieži vien nākas palīdzēt vienlaikus vairākiem pacientiem. Bet pēc noteikumiem vispirms ir jāpalīdz vienam pacientam, tad jāsaraksta viņa dokumentācija, un tikai tad var doties palīgā nākamajam.