Šanhajas Transporta universitātes pētnieku grupa norādījusi uz ledus lietus bīstamību, ar kuru gaisā mēdz saskarties lidmašīnas. Zinātnieki nodemonstrējuši, no kā tieši atkarīgs lidmašīnas apledošanas ātrums. Raksts publicēts žurnālā «Physics of Fluids», raksta «Lenta.ru».
Nosaukts jauns drauds lidmašīnām - ledus lietus
Anomālā lidmašīnu korpusa apledošana notiek milzīgu atmosfērā sasalušu ūdens pilienu dēļ, kuru diametrs var sasniegt vienu milimetru. Rezultātā var tikt ietekmēta lidmašīnas aerodinamika, kas savukārt var izraisīt avārijas situāciju.
2014. gadā ASV Federālā civilās aviācijas pārvalde ieviesusi jaunus vasaras standartus ar mērķi samazināt ledus lietus bīstamību, taču joprojām neesot skaidrs, kas tieši notiek ar lidmašīnas spārniem un vadību apledošanas brīdī.
Zinātnieki slēgtā aerodinamiskā caurulē ar ledus pilienu ģeneratoru un alumīnija lidmašīnas modeli veikuši pētījumu, kurā noskaidrojies, ka tieši pilienu izmērs ir galvenais iemesls, kas ietekmē apledojuma veidošanos uz lidmašīnas korpusa.
Tāpat zinātnieki apliecinājuši, ka Federālā civilās aviācijas pārvaldes pieņemtās dzinēju un kontroles sistēmu prasības patiesībā lidojuma drošību tikai samazina, nevis palielina.