Atklāj paplašināto Panamas kanālu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/ScanPix

Svētdien tika atklāts paplašinātais Panamas kanāls, kas tagad var uzņemt kuģus ar vairāk nekā divreiz lielāku vestspēju nekā līdz šim.

«Šis ir ceļš, kas apvieno pasauli,» atklāšanas ceremonijā sacīja Panamas prezidents Huans Karloss Varela.

Pirmais cauri jaunajām kanāla slūžam devās Ķīnas kuģniecības «COSCO Shipping» «Neopanamax» klases kuģis «COSCO Shipping Panama» ar 9000 konteineriem. Šis kuģis, kuram ir Māršala salu karogs, iebrauca kanālā no Atlantijas okeāna puses.

Kanāla paplašināšanu veica konsorcijs «Grupo Unidos por el Canal» (GUPC), kura galvenais uzņēmums ir Spānijas «Sacyr», bet piedalījās arī uzņēmumi no Itālijas un Beļģijas.

Konsorcijs darbus pie trešā slūžu kompleksa izbūves Panamas kanālā sāka 2007.gadā. Būvniecības darbu laikā konsorcijs pārsniedza sākotnēji paredzētu darbu budžetu - 5,25 miljardi ASV dolāru (4,74 miljardi eiro). Tas radīja strīdus ar Panamas kanāla pārvaldi - Panamas valsts aģentūru, kas atbild par kanāla darbību. Tika kavēti arī darbu termiņi - sākotnēji paplašināšanu bija paredzēts pabeigt līdz 2014.gada augustam, kad apritēja 100 gadi kopš Panamas kanāla atklāšanas.

Jaunās slūžas ļauj pa kanālu pārvietoties kuģiem ar 12 tūkstošu konteineru pārvadāšanu jaudu. Pašlaik kanālā var pārvietoties kuģi ar maksimālo vestspēju 5000 konteineri.

Ik gadu 1914.gadā būvēto Panamas kanālu šķērso 13-14 tūkstoši kuģu.

Kanāls izmanto slūžu sistēmu, lai paceltu kuģus no jūras līmeņa un ļautu tiem pārvietoties starp Atlantijas un Kluso okeānu.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu