Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Pirmie iespaidi: MINI Clubman Cooper S

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

MINI sevi pozicionē kā premium ražotāju, kurš aizvien vairāk izplešas kompakto auto segmentā.

 
Foto: Publicitātes foto

Dizains

MINI modeļu jaunākā paaudze uzskatāmi ir priekšgājēju evolūcija. Citādāka purngala forma, citādāki, bet aizvien ovāli priekšējie lukturi un spoguļu korpusi, izmainīta grafika aizmugurējos lukturos, tomēr kopējais stils ir ieturēts zīmolam raksturīgā gultnē.

2007.gada oriģinālajam Clubman bija visai interesants sānu durvju risinājums, kas uzreiz atsauca atmiņā Mazda RX-8. Sportiskajai japānietei bija un tiem eksemplāriem, kas vēl ir saglabājušies, aizvien ir pa divām durvīm abos sānos tikai aizmugurējās ir šaurākas, bez ārējiem rokturiem un veras pretējā virzienā. Kaut ko līdzīgu, tikai priekšroku dodot divarpus sānu durvju koncepcijai, izvēlējās arī MINI savam universāļa tipa Clubman. Būtiskākā atšķirība no RX-8 - pseidodurtiņas atradās tikai labajā pusē.

Foto: Publicitātes foto

Tā kā iepriekšējās paaudzes Clubman ir redzēts tikai no tāluma, nav viedokļa par šī dizainiskā risinājuma priekšrocībām no praktiskuma viedokļa. Bet esmu diezgan pārliecināts, ka ieņemt vietas aizmugurējā sēdeklī ērtāk ir no abām pusēm nevis caur spraugu vienos virsbūves sānos. Turklāt tradicionālais risinājums varētu gūt plašāku atsaucību potenciālo pircēju rindās. Tiesa, ne jau to vērtēja kāds pusmūža vīrs, kuram sagadījās atrasties uz ietves līdzās MINI Clubman, kad tas sastrēgumā lēnītēm virzījās uz priekšu….tik daudz atskatīšanās un augšup vērstu īkšķu no nepazīstama cilvēka līdz šim nebija nācies redzēt; pat sajutos nedaudz neērti, jo pazibēja doma, ka simpātijas tiek izrādītas ne jau stilīgajam braucamrīkam.

Paaudžu maiņas rezultāta turpretī nav mainījušās aizmugurējās durvis. Tā vietā, lai Clubman būtu augšup verams viengabala vāks, tam ir abos virzienos veramas durvis. Gluži kā drēbju skapim. No vienas puses risinājums ir ērts, ja bagāžniekā jānoliek kāds sīkums. No otras puses - ja sanācis braukt pa iesālītu vai dubļainu ceļu, tad no rokas nosmērēšanas izvairīties neizdosies. Bet ir arī labās ziņas - bagāžniekam var piekļūt par ar aizņemtām rokām, pabāžot zem bampera kāju, un bamperā ir dublējošie gabarīt lukturi, kas iedegas tiklīdz durvis ir vaļā un rakāšanās pa nelielās kravas telpas saturu diennakts tumšajā laikā ir krietni vien drošāka.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Publicitātes foto

Salonā

Ar salona iekārtojumu MINI Clubman pārsteigs ikvienu, kurš ar šī zīmola jaunākajiem produktiem nav iepriekš iepazinies. Salonā daudz kas ir citādāk. Stūre, sēdekļi, protams atrodas savās vietās un spidometrs ir atgriezies savā vietā aiz stūres blakus tahometram, tomēr interjers, kurā dominē pusapaļas un apaļas formas, aizvien nedaudz mulsina. Mulsina ne negatīvā nozīmē, vienkārši prasa adaptēties un pierast. Kaut vai tāpēc, ka slēdži te ir kā slēdži nevis pogas, to izvietojums nav tik intuitīvi atkožams kā cito auto, un centrālais ekrāns ir milzīga apaļa ripa, kuras perimetrs ar dažādiem spilgtiem krāsu kodiem nepārtraukti cenšas kaut ko pavēstīt.

Foto: TVNET

Rokasgrāmatā noteikti ir rakstīts, ka diska mala vienā brīdī ir balta, tad pēkšņi kļūst dzeltena un vēl mirkli vēlāk caur oranžiem toņiem pamazām kļūst sulīgi sarkana, jo ir mainījušies braukšanas apstākļi vai izvēlētais režīms, taču pēc dažām šai mašīnā pavadītajām stundām vairāk likās, ka salona priekšējo paneli lieliski varētu izmantot Ziemassvētku eglītes vietā. Patiesībā ne priekšējo paneli vien, jo LED gaismiņas spēlējas arī durvju rokturu ligzdās un aiz dekoratīvajām līstēm, ko var izgaismot ļoti daudz dažādās krāsu kombinācijās. Un, kas vēl, kad atver durvis MINI ar projekciju uz zemes vēsta, ka tas ir MINI.

Foto: TVNET

Ja par MINI Clubman praktiskajiem aspektiem, tad priekšējās sēdvietas, kad aprasts ar slēdžu izvietojumu un to nozīmi, ir gana ērtas. Aizmugurējā sēdeklī, lai arī oficiāli te ir trīs sēdvietas, vairāk par diviem cilvēkiem garākos pārbraucienos atrasties nez vai būs ērti.

Foto: TVNET
 
Foto: Publicitātes foto

Tehnika

Izmēģinātais demo automobilis pārstāvēja «karsto» kompaktauto tirgus daļu, jo apgādāts ar 192 zirgspēku 2 litru turbo motoru. Bez tā Clubman pieejams ar 1,5 litru dīzeļa un benzīna dzinējiem, kuri attīsta attiecīgi 116 un 136 zirgspēkus, 2 litru dīzeļdzinējs ar 150 un 190 ZS. Tātad ir pieci dažādi motori, kurus var pēc izvēles dabūt kombinācijā ar manuālo vai automātisko pārnesumkārbu. Pavisam nesen Clubman opciju sarakstā tika iekļauta arī ALL4 pilnpiedziņas sistēma. Tiesa gan, tā pieejama tikai Cooper S un Cooper SD modifikācijām (jaudīgākie benzīna un dīzeļdzinēji), turklāt SD versijas gadījumā tikai kombinācijā ar automātisko pārnesumkārbu.

Foto: Publicitātes foto

Kā minēts, demo mašīna bija ar 192 ZS benzīna motoru un vilkmes pārvadam uz priekšējiem riteņiem kalpoja sportisks astoņu pakāpju automāts. Ko par šādu kombināciju, lai saka? Automobilis ir diezgan stingrs un slikti dzēš ceļa nelīdzenumus, bet brīžos, kad ceļš ir gluds, sajūtas pie Clubman Cooper S stūres patiešām ir pielīdzināmas tām, kas gūstamas kartingā. Arī bez īpašā kartinga braukšanas rezīma ieslēgšanas, tikai paātrinājums ir straujāks un burkšķis aizmugurē - dobjāks.

Ja dzinējam jaudas resurss ir un drosmes pietiek, protams, gribas braukt dinamiski, bet var arī sevi iegrožot. Tad arī, iespējams, izdotos pietuvoties ražotāja solītajiem ekonomiskuma rādītājiem, kas jau pirmajā brīdī šķiet varen optimistiski. Saskaņā ar papīriem Clubman Cooper S pieticīgumu pilsētā raksturo 7,1 uz 100 kilometriem notērēts benzīna litrs. Demo braucienā, tikai brīžam izmantojot MINI dāvātās iespējas, borta datora aprēķins svārstījās ap 11 litriem.

Visbeidzot par cenām. Tās MINI gadījumā var būt visai pārsteidzošas. Piemēram, izmēģinātais auto, būdams apkarināts ar dažādiem lietderīgiem un mazāk lietderīgiem labumiem, informācijas lapā novērtēts ar vairāk nekā 48, tātad faktiski 50 tūkstošiem eiro. Šāda modeļa sākuma cena pie dīlera gan ir 2 reizes mazāka - nepilni 24 tūkstoši eiro.

Uz augšu