Dodge Challenger izgāžas drošības testos

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: IIHS

Diezgan lielu izgāšanos uz konkurentu fona ASV Lielceļu drošības apdrošināšanas institūta (IIHS) testos piedzīvojusi muskuļmašīna Dodge Challenger.

Vienā no pēdējām drošības pārbaudēm IIHS eksperti ķērās salīdzināt trīs amerikāņu muskuļauto - pa vienam no katra lielā autobūves koncerna - Ford Mustang, Chevrolet Camaro un Dodge Challenger. Neviens no tiem nesaņēma pasažieru aizsardzības novērtējumu Top Safety Pick (nemaz nerunājot par augstāko iespējamo atzīmi Top Safety Pick+), bet vissliktāk klājās Fiat Chrysler Automobiles izstrādājumam Dodge Challenger.

Katram auto kopumā tika veikti pieci dažādi pārbaudījumi - trieciens no sāniem, jumta izturība, sēdekļu un galvas balstu tests, kā arī divi frontāli triecieni ar 40 un 25 procentu pārklājumu. Tieši pēdējā drošības testā Challenger saņēma sliktāko atzīmi - «margināls», kas ir tikai vienu pakāpi augstāk par pašu zemāko novērtējumu «slikti».

Ja braukšanas ātrums ir 65 kilometri stundā un auto frontāli ietriecas šķērslī ar 25% pārklājumu, Challenger priekšējais ritenis un paneļa daļas iekļūst salonā, smagi traumējot attiecīgajā pusē sēdošo. IIHS izplatītajos attēlos redzams, ka trieciena rezultātā manekena pēda ir tā iespiesta starp auto detaļām, ka to nācies noskrūvēt.

Pārējos testos Challenger klājās krietni labāk, kur tas novērtēts ar atzīmēm «pieņemami» un «labi».

Nedaudz labāk par Challenger - ar vērtējumu «apmierinoši» - 25% frontāla pārklājuma testu absolvēja Ford Mustang. Savukārt Chevrolt Camaro šajā testā tika novērtēts ar atzīmi «labi».

Kopumā labāko sniegumu IIHS testos uzrādīja Ford Mustang, kam vērtīgus punktus atņēma tikai par papildu samaksu iegādājamā frontālas sadursmes novēršanas sistēma. Par papildu samaksu šādu sistēmu var iegādāties arī Dodge Challenger pircējs, savukārt Camaro gadījumā šāda opcija nav paredzēta.

Raksta foto
Foto: IIHS
Uz augšu