Bieži vecāki bērniem saka - ja labi uzvedīsies, tad Ziemassvētku vecītis tev atnesīs dāvanas. Vai vajadzētu Ziemassvētku vecīti izmantot kā «uzvedības regulatoru»?
Posms, kad bērns tic pasakām, viņa emocionālajā attīstībā ir ļoti būtisks. Arī Ziemassvētku vecītis ir pasaka, kas ir sava veida simbols. Tā nav uzvedības regulācija tik lielā mērā kā motivācija pārskatīt savu uzvedību, piedomāt pie tā, lai gulta no rīta būtu saklāta, lai būtu paklausīgāks, lai meli neiezogas ikdienas saziņā un tamlīdzīgi.
Vecīti nevajadzētu izmantot kā nosodījuma rīku, sakot, ja bērns slikti uzvedīsies, tad viņš atnesīs žagarus
vai nenesīs dāvanas nemaz. Labāk, lai Ziemassvētku vecītis paliek kā brīnums, uz ko cerēt. Patiesībā ziema un Ziemassvētki ir laiks, kad garajos vakaros arī pieaugušie vairāk lasa un atgriežas pie iekšējiem jautājumiem, šis ir piemērots laiks, lai atkal atrastu kontaktu ar sevi un pārskatītu savu rīcību un uzvedību.
Pieaugšana ir neizbēgama, un katra bērna dzīvē pienāk laiks, kad viņš sastopas ar skarbo realitāti - Ziemassvētku vecītis nav īsti tāds, kādu es viņu esmu iztēlojies, vai viņa nav vispār. Cik traumējoša ir šī realitāte bērnam, un kā vecākiem to izskaidrot?
Jebkurā situācijā vislabāk ir aprunāties ar bērnu. Bērns, saprotot, ka viņš ir ticējis kam izdomātam, jūtas vīlies, un viņš šo vilšanos iztulko atbilstoši savam attīstības posmam. No otras puses, mums jāsaprot, ka viņš šajā brīdī pieaug. Viņš daudz labāk apzinās sevi un pasaules likumsakarības, viņš ierauga,