projekta vadība ar taupīgumu nav izcēlusies ne iepriekš, ne, visticamāk, arī turpmāk.
Tas savulaik bija izdevīgi arī pašai «Skonto būvei». Pirms apmēram diviem gadiem uzņēmumam darbu pabeigšanai piešķīra papildu miljonus. Tomēr pēc līdzīga jauna lūguma pērn dienests līgumu ar būvniekiem lauza. Rezultātā
«Skonto būve» darbus nepabeidza, bet projektā pāri palika apmēram 16 miljoni eiro.
Pērn intervijā ar «De facto» dienesta vadītāja Inga Koļegova pauda apņēmību, ka šī ir summa, ar kuru būs jārēķinās jaunajam darbu veicējam: «Mūsu šā brīža prognozes liecina, ka šāds sadārdzinājums nav sagaidāms, bet to mēs droši varēsim zināt tikai tad, kad būs iepirkums.»
Iepirkums vēl nav noslēdzies, bet jau šobrīd zināms, ka darbu pabeigšanai jāatrod vēl deviņi miljoni eiro.
«Mēs jau teicām, ka tomēr vajadzēs vairāk naudas,» apstiprina VARAM ministrs Kaspars Gerhards (NA). Viņš norāda, ka «16 miljoni eiro ir palikuši no iepriekšējā piešķīruma. Valdība uzdeva līdz šā gada beigām VARAM izvērtēt, kur var gūt šos papildu līdzekļus. Ekspertu vērtējums ir, ka šīs summas varētu būt apmēram 25 miljoni eiro.»
Kurš uzņēmums uzvarēs apmēram 25 miljonu eiro vērtajā iepirkumā, oficiāli būs zināms līdz šā gada beigām.
Šobrīd vērtētas tiekot trīs kompānijas: Beļģijas uzņēmums «DEC NV», kā arī divi uzņēmumi no Latvijas - AS «A.C.B.» un PS «Inčukalns», kurā ietilpst «EKO osta». Tā bija «Skonto būves» nolīgtais apakšuzņēmums sanācijas darbos. Savukārt «De facto» iepriekš bija izpētījis, ka Valsts ieņēmumu dienests «Eko ostai» bija veicis nodokļu uzrēķinu, uzskatot, ka uzņēmums iesaistījies pievienotās vērtības nodokļa izkrāpšanas shēmā. «Man ir grūti pateikt, kādēļ neizvēlējāmies atklātu konkursu, bet, mūsu ieskatā, sarunu procedūra tieši ar to ir labāka, ka ir iespējamas sarunas par šo nenoteikto pakalpojumu apjomu un par nenoteikto pakalpojumu veidu,» norāda Stašāne.