Lata nomaiņa pret eiro desmitajai daļai Latvijas iedzīvotāju likusi pārskatīt finanses un stimulējusi atlikt uzkrājumiem lielākas naudas summas, liecina dzīvības apdrošināšanas kompānijas «Compensa Life» veiktā aptauja.
Aptauja: eiro ieviešana desmitdaļu iedzīvotāju stimulē uzkrāt vairāk
«Eiro ieviešana daļai iedzīvotāju ir sniegusi pārliecību, ka Latvija tuvinās Rietumvalstu līmenim, un to atspoguļo arī dati - cilvēki uzkrājumiem atvēl lielākas naudas summas. Lai gan 10% ir neliela daļa, tomēr šis pieaugums sakrīt ar prognozēm par dzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsmi nākamā gada pirmajā ceturksnī,» atzina «Compensa Life» Latvijas filiāles vadītājs Viktors Gustsons.
Aptaujā arī secināts, ka, lietojot eiro Latvijā gandrīz gadu, nedaudz vairāk kā puse jeb 53% iedzīvotāju joprojām pārveido cenas no eiro uz latiem, lai noskaidrotu preces vai pakalpojuma vērtību. Salīdzinot ar 2014.gada vidu, kad pēc TNS veiktā pētījuma datiem 90% iedzīvotāju mēdza pārrēķināt summas latos, šis īpatsvars ir sarucis par 37 procentpunktiem.
«Absolūti lielākā daļa jeb septiņi no desmit cilvēkiem savas domas par eiro nepilna gada laikā nav mainījuši, bet vienlaikus 13% tās ir uzlabojuši. Tas ļauj domāt, ka vairums iedzīvotāju jau ir pieraduši pie jaunās valūtas, orientējas cenās un reti saskaras ar grūtībām, kuras būtu varējušas radīt pāreja uz eiro. To apliecina arī aptauja, norādot, ka tikai 17% cilvēku domas par eiro ir pasliktinājušās,» piebilda Gustsons.
«Compensa Life» aptauja ar mērķi noskaidrot, kā eiro ieviešana ietekmējusi cilvēku uzkrājumu paradumus, tika veikta oktobra beigās, elektroniski aptaujājot 504 iedzīvotājus no visas Latvijas.
«Compensa Life Vienna Insurance Group SE» īpašniece ir Austijas «Vienna Insurance Group», kas ir dibināta 1824.gadā. «Vienna Insurance Group» ir pārstāvēta 24 valstīs. «Compensa Life» Latvijas filiāle darbojas kopš 1999.gada, bet līdz 2009.gada maijam kompānijas nosaukums bija «Seesam Life Insurance SE» Latvijas filiāle.