Iesūti ziņu!

Pazemes autostāvvieta var palikt tikai vīzijās (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Lai gan Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja vakar atbalstīja SIA Stockmann ieceri būvēt pazemes autostāvvietu zem 13. janvāra ielas, posmā no Pilsētas kanāla līdz gājēju pārejai Prāgas ielā, šī iecere šķiet nerealizējama. Investoriem tiek izvirzīts pārāk daudz prasību.

Lielākās diskusijas komitejā izraisīja satiksmes organizācijas jautājumi pazemes autostāvvietas būvniecības laikā, tomēr SIA Stockmann sola, ka neērtības būs minimālas. Uzņēmums plāno izmantot tādu tehnoloģiju, kas neparedz slēgt satiksmi 13. janvāra ielā autostāvvietas izbūves laikā – tā varētu būt tikai ierobežota, samazinot joslu skaitu. Taču sarežģījumus šā projekta realizācijai radīs pavisam citi aspekti, pirmām kārtām jau Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) iebildes.

Kā Neatkarīgajai atzina Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Edmunds Krastiņš, " savirzīts tik daudz prasību, ka neticas, ka tuvākajā laikā šis projekts varētu tikt īstenots". VKPAI nav aizmirsuši senās stokmaniešu inspekcijai nodarītās pārestības tirdzniecības centra būvniecībā, tāpēc arī šoreiz VKPAI vēstulē norādīts, ka "centrs uzbūvēts, neievērojot inspekcijā saskaņoto dokumentāciju". Lai gan VKPAI it kā nav iebildumu pret pazemes autostāvvietas būvniecību, tomēr uzsvērts, ka "centra realizācijas rezultātā izveidota neglīta jumta ainava", bet "gājēju plūsmas risinājums caur dzelzceļa uzbērumu gar kanālu ir risināts, radot nepievilcīgu publisko ārtelpu". Tāpēc VKPAI uzskata, ka "tālākie centra attīstības darbi, tajā skaitā pazemes autostāvvietu izbūve, pieļaujami tikai pēc minēto nepilnību novēršanas".

Dome var akceptēt tikai pazemes autostāvvietu būvniecības ieceri, pēc kuras Stockmann varētu ķerties pie projekta izstrādes, taču bez VKPAI akcepta tā tālākā virzība nebūs iespējama, atzīmēja E. Krastiņš. Bez tam ir vēl vesela virkne prasību autostāvvietu izbūvei zem 13. janvāra ielas: jāveic arheoloģiskā izpēte, jāanalizē iespējamās gruntsūdeņu svārstības, jāizstrādā satiksmes organizācijas plāni u. tml. Pēc E. Krastiņa domām, ir pat grūti iedomāties, kādos termiņos investori ar to visu varētu tikt galā, tāpēc projekta realizācija iespējama tikai "nezināmā nākotnē".

SIA Stockmann projektā plāno investēt septiņus astoņus miljonus eiro, pazemes autostāvvietas varētu tapt divu gadu laikā, ieskaitot projektēšanu (taču, protams, neieskaitot visus saskaņošanas darbus). Plānots, ka automašīnas divlīmeņu stāvvietā varētu iebraukt no Aspazijas bulvāra puses, savukārt izbraukt – uz Radio ielu, Aspazijas bulvāri vai Gogoļa ielu (tirdzniecības centra pusē). Kā komitejas sēdē informēja būvvaldes vadītāja vietnieks Ilmārs Leikums, būvniecības gaitā paredzēts saglabāt arī līdzšinējo gājēju tuneli zem 13. janvāra ielas, kurā tiks izbūvētas ieejas no autostāvvietas. Investori šajā pazemes objektā plāno arī iekārtot tirdzniecības platības un gājēju celiņus.

Satiksmes speciālisti norāda, ka autostāvvietas izbūve būtiski neietekmētu transporta plūsmu tai piegulošās teritorijas krustojumos. Rosināts Gogoļa ielā esošo gājēju pāreju starp Stockmann un dzelzceļa staciju pārveidot par tiltu. Savukārt Radio ielas tramvaja sliežu pārcelšanai (pie policijas ēkas) autostāvvietas būvniecības laikā piedāvāti pat divi varianti, tātad arī no sabiedriskā transporta kustības viedokļa projekts nevarētu radīt lielus sarežģījumus.

Komentāri (1)
Nepalaid garām!
Uz augšu