Rīgas Pašvaldības policijas (RPP) Ceļu policijas pārvaldes likvidācija nekādā mērā neietekmēs policijas budžetu, turklāt reorganizācija plānota jau ilgstoši, aģentūrai LETA stāstīja RPP priekšnieks Juris Lūkass.
RPP priekšnieks: Ceļu policijas pārvaldes likvidācija plānota jau sen
Viņš apgalvoja, ka nebūs jāiegulda papildu līdzekļi ne teritoriālo pārvalžu darbinieku apmācībā, ne nepieciešamā inventāra iegādē, jo pārvalžu darbinieki jau no pagājušā gada sākuma pildījuši ceļu policijas pārvaldes darbinieku pienākumus un ir tajos kompetenti.
RPP pārstāvji iepriekš skaidrojuši, ka lēmums likvidēt RPP Ceļu policijas pārvaldi pieņemts, lai iespējami lietderīgāk izmantotu pašvaldības policijas rīcībā esošos cilvēku un tehniskos resursus. Lūkass, jautāts, kādēļ šāds lēmums pieņemts tieši šā gada beigās, sacīja, ka šo reorganizāciju plānojis jau ilgstoši.
«Uzskatu, ka policists nevar piedalīties šauras jomas uzdevuma izpildē.
Policistam jābūt universālam,»
pauda Lūkass, sakot, ka šī pārliecība bijusi galvenā reorganizācijas virzītāja, un tas bijis viens no, viņaprāt, svarīgākajiem uzdevumiem jau kopš stāšanās RPP priekšnieka amatā. «Jau iepriekš gatavojām šo jautājumu, meklējām optimālāko reorganizācijas risinājumu,» piebilda Lūkass.
Jautāts, vai redzējums par «universālu policistu» nenozīmētu, ka jālikvidē arī RPP Drošības uz ūdens un civilās aizsardzības pārvalde, RPP priekšnieks sacīja, ka šīs pārvaldes darbinieki ir izņēmums, jo viņiem ir specifiskas apmācības, tāpat viņi ir salīdzinoši mazākā skaitā. «Arī šie darbinieki laikā, kad neveic glābēja funkcijas, pilda policista pienākumus,» skaidroja Lūkass.
Lūkass arī pastāstīja, ka līdz ar reorganizāciju par teritoriālo pārvalžu darbinieku uzlikto sodu pārsūdzēšanu būs atbildīgi iesaistītās pārvaldes priekšnieki. Jebkāda veida bažas par turpmāko ceļu policijas pārvaldes funkciju izpildi vai grūtībām izpildē Lūkass nepauda.
Tāpat RPP priekšnieks informēja, ka
vidēji 4% no ceļu policijas uzliktajiem sodiem dažādu neprecizitāšu dēļ tiek atcelti.
Kā ziņots, no nākamā gada RPP struktūrvienībā iekļautās Ceļu policijas pārvaldes pamatfunkciju izpilde tiks ietverta teritoriālo pārvalžu struktūrvienību pamatuzdevumos. Tas nozīmē, ka automašīnu apstāšanās, stāvēšanas ierobežojumu un citu Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontrole, transportlīdzekļu pārvietošanās kāpu aizsargjoslā, pludmalē vai īpaši aizsargājamā dabas teritorijā, kā arī transportlīdzekļu atzīšana par ilgstoši atstātiem uz ceļa un to piespiedu pārvietošana turpmāk tiks veikta konkrētu pārvalžu teritorijas robežās. To veiks konkrētā teritoriālo pārvalžu sabiedriskās kārtības sargāšanas nodaļā strādājošie darbinieki.
Pēc RPP Ceļu policijas pārvaldes likvidācijas tās darbinieki saglabās savus amatus un atalgojumu, bet paplašināsies to sabiedriskās kārtības uzraudzīšanas lauks - veicot ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas kontroli - un mainīsies darba vietas adrese, aģentūrai LETA skaidroja RPP pārstāve Inese Krieviņa. Tai pašā laikā darbiniekiem, kuri izteica vēlmi turpmāk strādāt konkrētā teritoriālajā pārvaldē, iespēju robežās tas esot ticis nodrošināts. Darbinieku rotācijas darbības koordinē RPP Personāla nodaļa.
Kā aizvadītās nedēļas nogalē vēstīja TV3 raidījums «Nekā personīga», reorganizācijas lēmuma pieņemšana, iespējams, saistīta ar privātām interesēm. Kamēr Rīgas domē skaidro, ka šāds lēmums pieņemts, lai iespējami lietderīgāk izmantotu pašvaldības policijas rīcībā esošos cilvēku un tehniskos resursus, «Nekā personīga» esot neoficiāli zināms, ka straujās pārmaiņas sākušās pēc incidenta Stabu ielā starp 19. un 21.numura ēkām.
Raidījums vēstīja, ka naktī uz 30.augustu tieši šajā vietā bijis novietots pelēkas krāsas «Infinity» markas džips. Kaut arī nepareizi novietotā mašīna satiksmi netraucēja, dikti neapmierināts bijis kāds tuvējās ēkas iemītnieks - ietekmīgs «Saskaņas centra» politiķis. Viņš izmantojis savu augsto amatu pašvaldībā, lai izrēķinātos ar mašīnas īpašnieku, apgalvo raidījums.
Ēkā Stabu ielā 19 esot arī Rīgas mēra Nila Ušakova (S) sievai Ivetai Strautiņai-Ušakovai piederošs dzīvoklis.
Tā paša 30.augusta naktī RRP Ceļu policijas pārvaldes darbinieki saņēmuši izsaukumu, un viņiem esot uzdots mašīnu evakuēt par katru cenu. «Pēkšņi parādās mašīna, kuru obligāti bija jāevakuē, bet inspektors pieņēma lēmumu uz vietas, ka tā reāli netraucē nevienam. Protokols, administratīvā pārkāpuma protokols tiek sastādīts par to, ko viņš pārkāpj - ceļu satiksmes noteikumus. Evakuācija nenotiek,» raidījumam norāda kāds RPP darbinieks, kurš vēlas palikt anonīms.
Dažas dienas pēc šī incidenta sākušās straujas pārmaiņas Ceļu policijas pārvaldē. Ilggadējais vadītājs Aigars Monahovs bez brīdinājuma aizrotēts uz citu pašvaldības dienestu. Uz citām pārvaldēm aizrotēti arī policisti, kuri devās uz izsaukumu Stabu ielā. Vēlāk novembrī sekojis rīkojums pārvaldi likvidēt.