/nginx/o/2018/07/12/8802680t1h67c6.jpg)
Privātpersonu veselības apdrošināšanas tirgus pamazām Latvijā aug, intervijā biznesa informācijas portālam «Baltic Business Service» atzina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.
«Pašlaik privāto veselības apdrošināšanu piedāvā četras kompānijas. Jāņem vērā, ka tas ir jauns produkts, kas tirgū ir tikai dažus gadus. Polises ir nopirkuši aptuveni tūkstotis cilvēku. Tas nav daudz, jo darba devēji veselības apdrošināšanu ir pirkuši 250-300 tūkstošiem cilvēku. Ja to sadalām uz četrām kompānijām, tad tas vēl vairāk nav uzskatāms par lielu skaitu. Tādēļ arī nevajadzētu sagaidīt, ka šajā tirgus segmentā lauzīsies iekšā vēl kāds. Tomēr šis tirgus pamazām aug,» teica Abāšins.
Viņš arī prognozēja, ka nākamgad šī tirgus apmērs prēmijās varētu sasniegt vienu miljonu eiro.
Tāpat Abāšins atzīmēja, ka šobrīd privātpersonām piedāvātais veselības apdrošināšanas produkts būtiski atšķiras no tā, kādu savulaik piedāvāja «Rīgas slimokse».
«Šis produkts tomēr ir radikāli atšķirīgs no tā, kas savulaik bija «Rīgas slimokasei«. Toreiz bija sava veida sociālā funkcija – ja es zinu, ka man pēc nedēļas būs operācija, tad es nopērku «Zelta polisi» un pēc nedēļas eju uz operāciju. Apdrošinātāji no šīm kļūdām ir mācījušies. Tagadējā sistēma ir tāda, ka pirmajā gadā ir tikai minimāls segums un tad divu trīs gadu laikā tas pieaug līdz normālam apmēram. Mērķis ir šim produktam piesaistīt cilvēkus, kas domā ilgtermiņa. Lai nebūtu tā, ka šodien nopērku, pēc nedēļas eju uz operāciju un pēc tam vairs nemaksāju un pazūdu,» klāstīja Abāšins.