Inovāciju radīšanai nepieciešams izprast cilvēka būtību (20)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Uzdod jautājumu Patrick W Jordan - vienam no ievērojamākajiem dizaina, mārketinga un zīmolu stratēģijas ekspertiem pasaulē šobrīd, pasaules bestsellera Designing Pleasurable Products autoram.

Patrick W Jordan:

Būtībā kā jebkurā jomā, arī dizaina, mārketinga un zīmolu stratēģijās inovācijai ir ārkārtīgi liela nozīme. Jo ko gan īsti nozīmē inovācija? Inovācija ir kaut kas jauns, nebijis un unikāls. Tomēr tas nenozīmē, ka pilnīgi jaunam un unikālam ir jābūt visam produktam vai pakalpojumam. Tā ir tā lieta, kur cilvēki kļūdās un domā, ka radīt kaut ko inovatīvu pa spēkam ir tikai ģēnijiem. Tā nav, jo inovācija var būt arī produkta pilnīgi jauns lietojums vai vienkārši jauna funkcija, kas padara tā lietošanu ērtāku. Un tās ir inovācijas, uz kuru radīšanu ir spējīgs ikviens – atliek tikai iedziļināties cilvēka būtībā un saprast, ko viņš patiesi vēlas. Tas nozīmē, ka svarīgi ir saprast cilvēku vērtības, dzīves stilu, attiecības, cerības, bailes, sapņus utt. Tās ir tieši visas tās lietas, kas cilvēku padara par cilvēcisku būtni. Ir jārada produkti un pakalpojumi, kas apmierina cilvēku vajadzības un kļūst viņiem emocionāli tuvi.

Es gribētu teikt, ka inovāciju veiksme ir atkarīga no to kvalitātes, no tā, cik precīzi tās tikušas radītas, izprotot cilvēku būtību. Tomēr, protams, inovāciju attīstīšanai ir nepieciešami milzu resursi. Jo vairāk resursu ir pieejami, jo lielākas ir iespējas, ka to tik tiešām izdosies radīt veiksmīgu. Tādēļ kvantitatīvā ziņā, protams, lielajām korporācijām var būt zināmas priekšrocības, jo tām ir iespēja radīt vairāk inovatīvu produktu nekā maziem uzņēmumiem. Tomēr arī mazajiem noteikti ir pietiekams potenciāls inovāciju radīšanās.

Jautā!

Svarīgākais
Uz augšu