Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa

"Koenigsegg" iet vēl tālāk (35)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Neatkarīgais, mazais zviedru superauto ražotājs "Koenigsegg", kuram pirms pāris gadiem izdevās ierakstīt savu vārdu rekordu grāmatās kā ātrākā ielas sērijveida automobiļa ražotājam, parādījis sava nākamā superauto attēlus.

Tā kā tiesības tikt dēvētam par planētas ātrāko sērijveida auto neilgi pēc tam ieguva "Bugatti Veyron" un pavisam nesen šo godu sev pierakstīja amerikāņu "SSC Ultimate Aero", "Koenigsegg" inženieri turpināja rekordista CCR uzlabošanu un pēc nedaudz modernizētā CCX izlaišanas nupat ticis prezentēts CCXR.

Zviedru kompānijas informācija liecina, ka automobiļa riteņu bāzes ietvaros aiz braucēju mugurām iebūvēts 4,7 litru V8 dzinējs ar diviem kompresoriem un, tā kā agregātu iespējams darbināt ar biobenzīnu E85 (85% spirta un 15% benzīna), maksimālā jauda sasniedz 1018 ZS, bet griezes moments ir 1060 Nm. Šādā konfigurācijā divvietīgā superauto vidējais degvielas patēriņš uz 100 kilometriem nobraukuma esot 22 litri, taču jāšaubās, vai tam ir liela nozīme.

"Koenigsegg" apgalvo, ka CCXR paātrinājums līdz 100 km/h ilgst tikai 2,9 sekundes, turpretim maksimālais ātrums kārtējo reizi netiek precīzi minēts – norādīts vien, ka tas pārsniedz 400 km/h. Jāatzīmē, ka iepriekšējo modeļu aprakstos attiecīgajā ailītē figurēja 395+ km/h, taču faktiski auto spēja sasniegt 388 km/h ātrumu. Tiesa gan, ar to pietika, lai no troņa gāztu "McLaren F1" un līdz "Bugatti Veyron" uzvaras gājienam kļūtu par pasaulē ātrāko ielas auto.

Uz augšu