Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

«Ātrās modes» solis vēl nekad nav bijis tik straujš! Palēninām to...

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: www.fastfashion-dieausstellung.de

Diemžēl modes industrija joprojām ir otra lielākā pasaules piesārņojuma veicinātāja aiz naftas rūpniecības, tādējādi vēršot plašumā arī vispasaules nabadzību, sociālo nevienlīdzību un apkārtējās vides iznīcību. Mūždien mainīgās modes tendences un patērētāju iksezonas «pērc-uzvelc-izmet» attieksme liek «ātrās modes» mašinērijai skriet uz priekšu vēl negausīgāk. Izdabājot attīstīto rietumvalstu modes zīmolu un patērētāju nepieciešamībām un iegribām, masveida ražošanā vēl aizvien tiek nodarbinātas tieši Āzijas attīstības valstis.

Tūkstošiem legālu un nelegālu rūpnīcu jeb tā saukto «svetšopu» nodarbina maznodrošinātu, niecīgi apmaksātu un pārslogotu darbaspēku un vairākumā gadījumu pārkāpj cilvēktiesības. Nemaz nerunājot par tekstila atkritumu un pārprodukcijas pārstrādes politikas neesamību! Beigu beigās šie atkritumi tiek sadedzināti vai atstāti izgāztuvēs, kur tie veicina pasaules ekoloģisko postažu. Savukārt patērētāji nemaz neapzinās, cik milzīga ir pārprodukcija - pilnīgi jauni apģērba gabali, kas ne reizi netiks uzvilkti vai pat uzmērīti. Realitāte ir skaudra - Lielbritānijas pircēji ik gadu iegādājas 2,15 miljonus tonnu jauna apģērba. Tikmēr ASV patērētāji katru gadu izmet 10 miljonus tonnu apģērba!

Citējot dizaineres un aktīvistes

Vivjenas Vestvudas viedos vārdus: «Pērc mazāk. Izvēlies pārdomāti. Lieto ilglaicīgi. Kvalitāte kvantitātes vietā»

- beidzot ir pienācis laiks mums visiem apzināties un atzīt savas rīcības sekas. Arvien vairāk zīmolu, modes industrijas viedokļu līderu, kā arī patērētāju pieņem apzinātas izvēles un tiecas pēc «lēnās modes», caurredzamības ražošanas procesā, piegādes ķēdē un biznesā, ieņemot stingru «anti-ātrās modes» nostāju.

Strādājot šajā industrijā, «Hebe» negrasās pievērt acis! Īpaši, ja viņu spēkos ir veidot labāku pasauli! Inga Blumberga, zīmola «Hebe» dibinātāja un vadītāja, piekrīt «ilgtspējības tēva» Buraka Cakmaka pārliecībai: «Mēs esam nonākuši punktā, kad nav vairs kur paslēpties. Tu nevari aizbildināties, sakot «tas nav manā varā» vai «es nezināju».» «Hebe» tic dizainam, kas cenšas un spēj risināt problēmas, nevis rada jaunas.

Par prioritāti izvirzot ētisku izejmateriālu ieguvi un ražošanu, zīmola bērnu apģērbu kolekcijas raksturo izcila kvalitāte, komforts un pievilcīga estētika, kuru paspilgtina skaistas vietējo mākslinieku radītas ilustrācijas. Spītējot masu patērniecības manierei katru sezonu iegādāties ko jaunu, «Hebe» veido izturīgu apģērbu, kas nenovalkājas un var tikts nodots nākamajām paaudzēm vai ģimenes jaunākajām atvasēm.

Uzņēmums ražo tālredzīgi un atbildīgi, lai neradītu pārprodukciju, neatstātu ražošanas atlikumus un ietaupītu ūdens un enerģijas resursus. Visus apģērbus rada augsti kvalificēts, harmoniski noslogots un laimīgs darbaspēks tepat Latvijā. Zīmols izmanto tikai dabiskus materiālus - pēc Oeko-Tex un GOTS standartiem sertificētu organisko kokvilnu, kas nav apstrādāta ar kaitīgām ķīmiskām vielām un kuru piedāvā uzticami Eiropas piegādātāji. Šīs vērtības, kā arī iestāšanās par ilgtspējību un ētisku progresu ir zīmola pārliecība, kas nekad nepadosies kompromisam!

Ko teiksiet - vai caurredzamība, sociālā atbildība un ilgtspējīga domāšana varētu būt pasaules jaunā modes pārliecība?

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu