Operas apmeklējums ir svētki, un abu ekspertu ieteikums ir tērpties tā, lai sagādātu svētkus sev un citiem, tā, lai tas atšķiras no ikdienā nēsātā.
Skatītāju apģērbam nevajadzētu konkurēt ar skatuves tērpiem ne košuma, ne mirdzuma ziņā.
Pats operas nams jau pieprasa eleganci, klasisku stilu, tā nav vieta glamūrīgam, romantiskam vai sportiskam stilam. Modes dizainers iesaka operas apmeklējumam izvēlēties apģērbu mierīgos, neitrālos, arī tumšos toņos – dāmām kleitu vai bikškostīmu, bet kungiem uzvalku.
Kungi var atļauties nelikt kaklasaiti, atpogāt augšējo podziņu kreklam, dāmām pārdomāts matu sakārtojums un aksesuāri, ļoti vēlamas kurpes uz papēža.
«Ik vakaru izrāde ir katram skatītājam radīti svētki, īpašs notikums, to novērtēt un izrādīt cieņu mākslinieku darbam varam ar pārdomātu un elegantu ārējo izskatu un, protams, aplausiem,» uzsver Aleksandrs Pavlovs.
Jautāts, vai vērojamas tendences arī skatuves tērpu jomā, Aleksandrs Pavlovs norāda, ka skatuves kostīmiem nav jābūt moderniem, tiem jāatspoguļo izrādes laiku, tematu un noskaņas.
Savukārt Kristīne Pasternaka skaidro, ka aktieri tiek tērpti saskaņā ar režisora redzējumu un to izskats ir kopējās koncepcijas neatņemama sastāvdaļa. Mūsdienu iestudējumos kostīmu veidošana iespējama plašā spektrā gan stila un koloristikas, gan interpretācijas ziņā. Lai arī kostīmu ērtums ir samērā nozīmīga lieta, tomēr mūsdienu tendence ir režijas teātris, tāpēc svarīgākais ir kopējais koncepts un ērtība nav primārais.