Agrāk izskanējušie pieņēmumi, ka hibrīdauto un elektroauto zemā trokšņu līmeņa dēļ biežāk iekļūs negadījumos ar gājējiem, nav bijuši nepamatoti.
Hibrīdauto biežāk iesaistīti negadījumos ar gājējiem (28)
Jaunākā statistikas informācija no ASV Nacionālās satiksmes drošības asociācijas (NHTSA) liecina, ka negadījumos, kuros iesaistīti arī gājēji, iekļūst 0,9% no visiem automobiļiem, kas ir aprīkoti ar hibrīddzinēju. Parasto ar tradicionālo iekšdedzes dzinēju aprīkoto auto vidū šis īpatsvars ir 0,6%.
Attiecībā uz velobraucējiem atšķirība ir vēl būtiskāka - ja sadursmē ar riteņbraucēju nonāk 0,6% hibrīdmašīnu, tad no parastajiem auto divreiz mazāk - tikai 0,3%. Tāpat asociācijā noskaidrots, ka hibrīdmašīnas biežāk iekļūst avārijās, kad ātrums ir mazāks par 50 km/h - 31% hibrīdauto un 27 procenti parasto auto.
Eksperti uzskata, ka šādu statistikas datu cēlonis ir fakts, ka liela daļa gājēju un riteņbraucēju hibrīdmašīnas vienkārši nedzird, jo, pārvietojoties elektrorežīmā, vienīgais hibrīda trokšņa avots var būt riepas, audio sistēma un paši braucēji. Starp citu, hibrīdauto tieši pie maza kustības ātruma visbiežāk izmanto tikai elektropiedziņu, un tādēļ tikpat kā nav dzirdams. Ne velti, vairākas sabiedriskas organizācijas un vājredzīgo cilvēku kustības ir izteikušas aicinājumu hibrīdauto aprīkot ar speciālām elektroniskām ierīcēm, kas radītu mākslīgu troksni.
Likumprojektus, kas liktu ar šādām ierīcēm aprīkot ne tikai hibrīdauto, bet arī elektroauto, patlaban izstrādā gan ASV un Japānas, gan arī dažu Eiropas valstu likumdevēji.