Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Kā autovadītāji reaģē uz obligātajiem soda punktu dzēšanas kursiem (96)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Tā nav svētdienas skola, kuru sākuši apmeklēt autovadītāji. Tās ir trīs sestdienas, kurās sēž šoferīši, lai spētu vēl joprojām vadīt savu auto.

Ir agrs sestdienas rīts - CSDD mācību telpās ierodas autovadītāji. Viens neizgulējies, otrs īgns, trešais smaidā uztver visu notiekošo, jo mērķis viens - saglabāt autovadītāja tiesības.

Jevgēnijs, autovadītājs: "Nu dažreiz pārsniedzu ātrumiņu, esmu šoferis, jāsteidzas dažreiz, Ceļu policija varētu kādreiz arī pretimnākošāka būt. Viņi vienmēr soda. Šie kursi noderēs, atsvaidzinās iemaņas šoferiem."

Oļgerts, autovadītājs: "Kādreiz bija tā - tu aizej uz tiem kursiem, tev tie punkti dzēšas, tev nebija spiestā kārtā jāiet, jo tu zināji, ka tev vēl laiks ir. Bet tagad ir uztaisīts, ka spiestā kārtā jāiet, jo, ja tu neaiziesi, tev divi punkti liekas klāt."

Soda punktu sistēma Latvijā ieviesta 2004. gadā, un ticiet vai nē - rezultāti ir, jo kaut kas soda punktu kursos šoferīšiem aiz auss aizķeras.

Oskars Irbītis, sertificēts valsts tiesu eksperts: "Tanī skaitā strādājot kā tiesu ekspertam, tomēr nākas saskarties ar to, ka tie, kas ir vairāk atgādinātie, paši noteikumi, tie, kas ir nākuši pārlikt eksāmenus, viņi pieļauj šos pārkāpumus mazāk. Tanī skaitā, ja viņi iekļūst negadījumos, iekļūst kaut kādos smagos negadījumos, bieži vien viņi ir kā cietušie vairāk, nekā izraisītāji."

Kamēr pieredzējušiem vadītājiem maksimālais soda punktu skaits ir 16, jaunajiem braucējiem jāietilpst 10 punktos.

Juris Teteris, CSDD pārstāvis: "Pirmais jau iestājas pie četriem pārkāpumu punktiem, un šinī gadījumā vadītājam uz viņa deklarēto dzīvesvietu tiek nosūtīts paziņojums, ka jau ir sakrāti šie četri uzskaites punkti, ir tāds aicinājums ziņojumā ietverts - braukt uzmanīgāk. Savukārt, ja tiek sakrāti jau astoņi pārkāpuma uzskaites punkti, ir konkrētas sankcijas un ietekmēšanas līdzekļi, tātad ir šie kursi."

Kopš šī gada pirmā jūnija kursos obligāti jāapgūst gan teorētiskās zināšanas, gan autovadīšanas apmācība.

Juris Teteris, CSDD pārstāvis: "Gadījumā, ja vadītājs šos kursus apmeklē, šis pārkāpumu uzskaites punktu skaits tiek samazināts par diviem punktiem, ja šie kursi tiek daļēji apmeklēti vai pilnībā ignorēti, tiek pieskaitīti vēl divi pārkāpuma uzskaites punkti."

Arī dziedātājam Intaram Busulim kāja paslīdējusi, un neapmeklējot kursus, gadu nācies pievienoties kājāmgājēju rindām.

Intars Busulis: "Protams, pārkāpt noteikumus vairākkārt bija vistīrākā nejaušība. Nejauši griežot riņķī braukšanai pretējā virzienā pāri divām nepārtrauktām līnijām. Var pilnīgi nejauši braukt pa tālu, garu ceļu, no punka A uz punktu B, un tu nemani, ka jau brauc ar 152 km/h, kā tas bija manā gadījumā."

Taču galvenais ir atzīt savu vainu un vēlme laboties!

Intars Busulis: "Un ja tu, dārgais skatītāj, man jautā, vai es esmu guvis kādus mācību, es atbildēšu - jā. Mācību es esmu guvis, to varu apgalvot. Goda vārds."

Komentāri (96)
Nepalaid garām!
Uz augšu