Atbildes sniedz ABLV Bank, AS Personāla nodaļas vadītāja Dace Rūķīte-Kariņa.
1. Labdien, 4 gadus strādāju IT uzņēmumā par personāldaļas vadītāju, algu raksturotu kā normālu, bet ne ļoti labu, ņemot vērā, ka esmu uzcītīgs un ilggadējs darbinieks. Mani interesē jautājums, kādu stratēģiju izvēlēties, ejot pie priekšnieka ar mērķi prasīt algas pielikumu. Vai, Jūsuprāt, labāk iet kareivīgi un pārliecināti, ka man tas pienākas, vai mēģināt pazemīgāk, skaidrojot, ka daru tik daudz un labi, esmu uzticīgs darbinieks, vai būtu iespējams pielikt pie algas? Un kā ir ar «visu vai neko» soli - vai uzreiz minēt, ka pretējā gadījumā eju prom no darba, vai arī tas darba devēju drīzāk sanikno, ne pamudina pielikt. Gaidīšu atbildi, paldies!
Strādājot 4 gadus uzņēmumā par personāldaļas vadītāju, Jūs noteikti zināt, kāda ir uzņēmuma atalgojuma politikas stratēģija - vai ir noteikts regulārs atalgojuma pārskata periods. Jāņem vērā arī, kādi ir uzņēmuma darbības rādītāji – vai uzņēmums šobrīd var atļauties paaugstināt atalgojumu darbiniekiem. Ja nav noteikts atalgojuma regulārs pārskats, piemēram, reizi gadā, Jūs varat to ierosināt. Lai darba devējs pārskatītu atalgojumu, jābūt pamatojumam un salīdzinājumam – datiem par atalgojumu Jūsu nozares darbinieku darba tirgū. Ja atalgojums uzņēmumā ir zemāks par tendenci darba tirgū, tad, domājams, Jums ir augsta darbinieku mainība un tas ir nopietns arguments sarunai par atalgojuma pārskatīšanu.