«Skolas darbības centrā jābūt skolēniem. Svarīgs mācību procesa mērķis ir palīdzēt skolēniem atklāt un attīstīt savas stiprās puses un intereses, gūt daudzveidīgu pieredzi. Tādēļ skolēnu vērtējumi, viņu vēlme tikt pamanītiem un saprastiem ir likumsakarīga. Svarīgi atzīmēt, ka individuāla pieeja ne vienmēr nozīmē īpašu, katram skolēnam piemērotu mācību programmu vai skolotāja individuālu darbu. To ir iespējams panākt, piedāvājot daudzveidīgus, izaicinošus uzdevumus, veidus, kā iegūt un parādīt savas zināšanas un prasmes, lielāku atbildību mācībās uzticot skolēniem,» pētījuma datus komentē «Iespējamā misija» valdes locekle Zane Oliņa.
Izglītības eksperti un pasaules prakse rāda, ka mainās skolotāju loma - mūsdienīgam skolotājam ir jārāda ceļš uz zināšanām un jāiemāca mācīties, izmantojot diskusijas un pieņemot, ka nav viena pareizā atbilde. Skolotāji Latvijā jau tagad savu prasmi veidot diskusiju ar skolēniem kā līdzvērtīgiem sarunas partneriem ir novērtējuši visai augstu - 83% uzskata, ka jau tagad ir prasmīgi diskusijas veidotāji. Savukārt skolēni ir kritiskāki -
gandrīz puse skolēnu norādījuši, ka viņu skolotājiem šī prasme nepiemīt, vai arī nav varējuši to novērtēt.
Jaunā laikmeta skolotāji - digitāli prasmīgi inovāciju mednieki
Paši skolotāji gan savas digitālās prasmes, gan dažādu modernu metožu un tehnoloģiju lietojumu mācībās vērtē kā pietiekamu, taču skolēni vēlētos, lai tehnoloģiju loma skolās pieaugtu. Skolotāji ir pārliecināti, ka jau patlaban pietiekami mācībās izmanto jaunās tehnoloģijas, kur tas ir lietderīgi, savukārt skolēni redz potenciālu izaugsmei šajā jomā.