Datu vizualizācijas «start-up» uzņēmums «Infogr.am» iegādājies Brazīlijas datu žurnālistikas un vizualizācijas mediju «Visual Loop» («VisuaLoop»), informēja «Infogr.am» dibinātājs Uldis Leiterts.
«Infogr.am» iegādājies Brazīlijas mediju «VisuaLoop»
Darījuma summu viņš neatklāj, taču norāda, ka summu veido sešciparu skaitlis.
Medija «visualoop.com» iegādes darījums noslēgts šī gada vasarā, kad tika arī sākta interneta medija lapas dizaina pārveide.
«VisuaLoop» galvenie darbības virzieni ir datu žurnālistika, infografiku veidošana, nozares jaunumu apskats, intervijas ar datu žurnālistikas jomas pārstāvjiem, pamācības datu vizualizācijā un kartogrāfija.
Kā norāda Leiterts, pēc darījuma noslēgšanas kompānijai «Infogr.am» nav un nebūs nekādas teikšanas pār «VisuaLoop» veidoto saturu. «Vēlamies, lai šis medijs paliek neatkarīgs, kā līdz šim.»
Medijā «VisuaLoop» komandā paliks tā dibinātājs Tjāgo Veloso. «VisuaLoop» komandu veido arī redakcionālā padome, kuras sastāvā ir datu vizualizācijas speciālisti Alberto Kairo, Mariana Santoza un Santjāgo Ortizs. «VisuaLoop» darbību pieskatīs «Infogr.am» pārstāve Nika Aleksejeva. Taču komanda varētu arī paplašināties.
Leiterts atzīmē, ka portāla «VisuaLoop» attīstībā plānots veikt arī investīcijas, taču patlaban vēl neatklāj, cik lielā apmērā un kādā periodā, uzsverot, ka «Infogr.am» iecere, iegādājoties šo mediju, ir datu vizualizācijas nozares attīstība.
Medijs «VisuaLoop» pastāv gandrīz sešus gadus. Savu darbību tas sāka kā datu vizualizācijas blogs, kas laika gaitā ieguvis atzinību nozares profesionāļu vidū. «VisuaLoop» darbības valodas ir portugāļu un angļu, medija mērķauditorija ir nozares profesionāļi.
Kā atzinis «VisuaLoop» dibinātājs Veloso, kļūstot par daļu no «Infogr.am», medijam ir iespējas vairāk fokusēties uz savu tiešo darbu un jaunu klientu piesaisti. «Ja līdz iegādei «VisuaLoop» pastāvēja, pateicoties «Google» reklāmām, tad pēc iegādēs šim medijam par šādu iztikšanu nav jādomā,» skaidro Leiterts.
«Infogr.am» dibinātājs Leiterts arī informē, ka «Infogr.am» ir paplašinājis valodu izvēlni, pagājušajā nedēļā pievienojot infografiku veidošanai japāņu valodu, bet no šodienas lietotājiem pieejama arī portugāļu valoda.
Līdz ar to patlaban «Infogr.am» datu vizualizācijas rīks pieejams latviešu, krievu, angļu, japāņu un portugāļu valodā, taču drīzumā plānots ieviest arī franču valodu.
«Palielinot valodu skaitu, ir iespējams nonākt tuvāk lietotājam. Jāņem vērā, ka lielākā daļa mūsu servisa lietotāju nedzīvo ASV un nerunā angļu valodā,» atzīst Leiterts.
Jau ziņots, ka šī gada februārī «Infogr.am» saņēma Latvijā līdz šim zināmās lielākās investīcijas 1,34 miljonu eiro apjomā. Tūlīt pēc investīciju piesaistes uzņēmums tika novērtēts par 5,25 miljoniem eiro. Patlaban «Infogr.am» strādā 36 cilvēku starptautiska komanda, no kuriem divi darbinieki atrodas Sanfrancisko, ASV, viens - Japānā, bet pārējie Rīgā.
Datu vizualizācijas rīku, kas tiešsaistē ļauj ērti un ātri publicēt datus vizuāli uzskatāmā veidā, izmanto aptuveni 1,5 miljoni žurnālistu, nevalstisko organizāciju aktīvistu, komunikācijas profesionāļu, skolotāju, studentu un citi lietotāju visā pasaulē, ieskaitot «The Huffington Post», «Al Jazeera», «Amnesty International» un citi. Kopš uzņēmuma dibināšanas 2012.gadā tajā izveidoti jau vairāk nekā 2,3 miljoni infografiku.
«Infogr.am» ir saņēmis Latvijas jaunuzņēmējdarbībā nebijuša apmēra investīcijas - 1,34 miljonus eiro. Finansējums piesaistīts no trim investoriem - Berlīnes «eņģeļu» kapitālfonda «Point Nine Capital», Londonas investoru sabiedrības «Connect Ventures» un Hamburgā bāzētā investīciju uzņēmuma «HackFwd». «Infogr.am» arī 2012.gadā no «HackFwd» investīcijās saņēmis 150 000 eiro.
«Infogram» 2012.gada februārī dibināja Uldis Leiterts, Raimonds Kaže un Alise Semjonova. «Infogr.am» ir datu vizualizācijas rīks, kas tiešsaistē ļauj ērti un ātri publicēt datus vizuāli uzskatāmā veidā.