šeit, pēc VID ieskata, veidojas iemesls, kādēļ nepieciešams pārbaudīt darījumu - kāpēc automašīna dažu dienu laikā tik bieži jāpārreģistrē
un kurš tad ir patiesā labuma guvējs no šīs automašīnas pārreģistrācijas.»
Par to, vai kādai no pieminētajām firmām ir veikti auditi, VID neatklāj.
«De facto» izpētīja, ka firmas («Portfelix», «Revival Extra», kā arī «Cazanja»), kurām šajā darījumu ķēdē teorētiski būtu jāmaksā PVN valsts budžetā, ir likvidētas tajā pašā gadā, kad noticis darījums.
Visām likvidētajām firmām pēdējā uzrādītajā pārskata gadā ir līdzīgs apgrozījums – aptuveni sešarpus miljoni, kas rada aizdomas arī par formāliem darījumiem,
kas ļauj PVN maksājumus savstarpēji nolīdzināt un neiemaksāt naudu budžetā. Neraugoties uz milzīgo apgrozījumu, firmās bijis pa vienam darbiniekam. Maksātnespēja tām pieprasīta par mazāko iespējamo summu. Redzams, ka vienas likvidētās kompānijas īpašnieks ir arī direktors firmai Lietuvā.
Bet firma «Vitiron», kas ir pēdējais ķēdes posms, pirms mašīna nonāca Kukulu īpašumā, pieprasījis maksātnespēju uzņēmumam «Portfelix», kas mašīnu pirmo reizi piereģistrēja Latvijā. Iemesls – nenomaksāts rēķins par astoņām riepām.
«Nodokļu administrēšanas pasākumu rezultātā, tai skaitā tematiskajās pārbaudēs un nodokļu auditos,
lai mēs pateiktu to, kas ir shēmas autors un īstenais labuma guvējs visā tajā, ir būtībā neiespējami (..) Uzrēķinu liekam tam, kurš ir izmantojis šo shēmu,
šos darījumus, lai saņemtu PVN nodokļa pārmaksu vai arī lai radītu šos apstākļus, ka nav jāmaksā PVN valsts budžetā no preces realizācijas,» saka VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktore Buškevica, atbildot uz vispārīgu jautājumu, vai šādās situācijās iespējams atšifrēt shēmas autorus.