Izglītības ministrs Rolands Broks intervijā Latvijas radio šorīt pauda viedokli, ka vajadzētu palielināt studentu noslodzi, taču tā būtu arī jākontrolē.
Studentu noslodze jāpalielina, bet arī jākontrolē (31)
Izglītības ministrs Rolands Broks pauž viedokli, ka būtu jārunā par izglītības un studiju programmu kvalitāti un uz studiju programmām jāraugās no malas. Viņaprāt, optimizācijas plānā augstskolas varētu virzīt uz konkrētām nozarēm.
Broks uzskata, ka jāpalielina studentu noslodze, taču to vajadzētu kontrolēt. Pēc viņa teiktā, jāveic nopietna lekciju un semināru pārbaude un jākontrolē arī studentu patstāvīgais darbs. Saņemot stipendijas, galvenais ir sociālais aspekts, kad vienādos mācību apstākļos stipendiju saņem students no trūcīgākās ģimenes.
“Mums ir vienota izglītības telpa ar ES, un tas, ka cilvēki aizbrauc, izglītības kvalitāti raksturo,” viņš atbild uz jautājumu, vai neuztrauc tas, ka daudzi jaunieši pēc izglītības iegūšanas strādā starptautiskās kompānijās.
Iepriekšējā izglītības ministre Tatjana Koķe sākusi vairākas reformas, un Broks norāda, ka viņa uzdevums ir tās turpināt. Kā viens no piemēriem tiek minēta vidējā profesionālā izglītība, kuras prestiža celšanā paveikts daudz, un viens no mērķiem ir šai izglītībai izveidot savus izcilības centrus. Runājot par vidusskolēnu un vidējo profesionālo izglītību izvēlējušos cilvēku skaitu, mērķis ir panākt, lai attiecība ir 50% pret 50%. Patlaban tā varētu būt 57% pret 43%, un Broks uzskata, ka šo mērķi nākotnē sasniegt ir visai reāli.
Izglītības ministrs atklāj, ka viņam bijušas sarunas ar pedagogu arodbiedrību un šobrīd skolotāji esot apmierināti. Darba kārtībā ir jautājums par vidusskolu tīkla nākotni, jo demogrāfisko procesu dēļ gaidāma skolēnu skaita samazināšanās – ja, piemēram, šogad skolēnu skaits vērtējams kā 100%, pēc trim gadiem tas būs tikai 76%.
Runājot par valsts budžetu, viņš teic, ka pēc vasarā no Finanšu ministrijas saņemtās budžeta bāzes nekādi kardināli samazinājumi neesot gaidāmi. “Nevaru teikt, ka ir vēl kāda zona, kur varētu atņemt naudu. Bet nevēlos baidīt, ka visiem nauda tiks atņemta pa drusciņai un simetriski,” izglītības ministrs atbild uz jautājumu, ko darīt, ja kaut kam tomēr būs jāatņem līdzekļi.