Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

O!Karte piedāvā jauno tehnoloģiju iespējas (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Sākot ar šo nedēļu, priekšapmaksas kartes O!Karte vides un preses reklāmās izmantos QR kodu ar tajā iekodētu dāvanu visiem mobilo tālruņu lietotājiem.

QR (jeb Quick Response) kods ir līdzīgs jau ierastajiem svītru kodiem, taču ar plašākām iespējām. Ja ar svītru kodu var nolasīt tikai nelielus tekstus un informāciju par cenu, tad QR kodā var ietvert ievērojami lielāku zīmju skaitu. Turklāt QR koda informāciju var ērti nolasīt ar mobilā tālruņa palīdzību.

Nepieciešama tikai attiecīga QR koda jeb Bar Code lasīšanas programma. Daļai mobilo telefonu tā ir ietverta jau ražotāja standarta komplektācijā, bet citos tālruņos šādu programmu var lejupielādēt no interneta. Tad atliek tikai atvērt šo programmu un ar mobilā tālruņa kameru nofotografēt QR kodu, lai atkodētu tajā ietverto ziņojumu. Šobrīd O!Kartes vides un preses reklāmās ar QR koda palīdzību ir iespējams savā mobilajā tālrunī par brīvu saņemt pilsētvidē aplūkojamos O!Talantu radošo darbu attēlus un mūziku.

QR kodu popularitāte ir aizsākusies Japānā, taču aizvien biežāk tos izmanto arī Eiropā un ASV. Piemēram, grupa Pet Shop Boys savas dziesmas Integral videoklipā ievietoja vairākus QR kodus, kuros bija kodētas interneta adreses, kas saistītas ar grupu.

Svarīgākais
Uz augšu