iepircēja no Sanktpēterburgas Ņina Sevastjanova pēc Latvijas dizaineriem tīko jau otru reizi. Pirms pusgada viņa izlika savos veikalos divu Latvijas zīmolu kolekcijas, un tās bijušas ļoti pieprasītas.
«Reakcija ir ļoti pozitīva. Tāpēc ka ir redzams, ka apģērbs ir ļoti kvalitatīvs, neparasts, piesaista uzmanību. Vēl vairāk -
cilvēki ir ar mieru gaidīt savus pasūtījumus pat mēnesi,
tāpēc ka, protams, dizaineri nevar mums iedot visus izmērus uzreiz.
Tas vien jau daudz ko izsaka.
Ka cilvēks ir gatavs gaidīt un dažreiz pat pārmaksāt, jo mēs nezinām, kāds būs kurss tajā momentā, kad pasūtījums atnāks,» stāstīja Sevastjanova.
Lai paaugstinātu eksporta spējas, eksperti aicina Latvijas dizainerus apvienoties.
«Tie izaicinājumi, kas ir jāveic turpmāk nākotnē Latvijas dizaineriem, Latvijas investoriem, Latvijas menedžeriem un biznesa cilvēkiem, - viņiem ir jāatrod kopā tas lielais medījums. Un tikai tad viņi spēs apvienoties un tiešām kopā kaut ko izdarīt,» uzskata Bikše.
Arī Trautmane piekrīt, ka apvienotai modei būtu lielāks spēks: «Mums pašiem ir jāiet tur, kur ir iepircēji. Mums pašiem jābrauc uz Parīzi un Londonu, bet, ja mēs katrs no dizaineriem nomājam deviņu kvadrātmetru stendu un pazūdam 100 dizaineru telpā, tad, protams, daudz efektīvāk būtu paņemt, piemēram, Baltijas dizaineru stendu, kas būtu 50 kvadrātmetri, pievērstu uzmanību. Un kas arī notiek. Mēs redzam korejiešu, japāņu, ukraiņu dizaineri - tas viss tā arī notiek.»