Taksometru bizness Rīgā tiek vāji kontrolēts (20)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: LETA

Rīgā taksometru bizness tiekot vāji kontrolēts, šodien ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".

Kāds taksometra vadītājs raidījumam pavēstīja, ka ir atsevišķas ienesīgas vietas, kurās ļauj apstāties tikai noteiktu firmu taksometriem. Ja kādas citas firmas taksometrs vēlas šajā vietā apstāties, tas tiekot dzīts prom vai pat tiekot sadurtas riepas un bojāta automašīna.

Par šādu vietu esot jāmaksā 100 latu mēnesī. Kā raidījumam teica Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu komisijas priekšsēdētājs Jānis Zaržeckis (LPP/LC), viņam neviens neko par šādām vietām nav maksājis. Ja šādi maksājumi pastāv, tad tie esot nelegāli.

Kā norāda "De facto" viena no vietām, kuru kontrolējot "jumts", pēc taksometru vadītāju teiktā, esot Strēlnieku laukums.

Raidījums arī norāda, ka lielu problēmu taksometru tirgū Rīgā sagādājot privātie un nelegālie taksometri. Ne visi taksometri, kas pārvadā pasažierus Rīgā, esot saņēmuši licenci Rīgas domē. Daļai to ir pārdevuši starpnieki, savukārt daļa licences izņēmušas Rīgai piegulošajās pašvaldībās.

Jau ziņots, ka Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti ir atbalstījuši vairākus priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem tiesību aktos, kas sakārtotu vieglo taksometru pārvadājumu nozari.

4.septembrī notika domes prezidija ārkārtas sēde, kurā deputāti vienojās taksometru tirgus regulēšanai lūgt veikt izmaiņas likumos.

Atbildīgajām komitejām un komisijām uzdeva sagatavot priekšlikumus, kurus plānots izvērtēt un iesniegt valdībai.

Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) norādīja, ka vajadzēs ieviest taksometru kvotas un vadītāju sertificēšanu, kā arī jāizveido citi taksometru tirgus regulēšanas pasākumi. "Vecā sistēma ir sapuvusi un tiks mainīta. Godīgie taksometru vadītāji varēs strādāt, bet nebūs vietas īlenu, "lomiku" un laužņu lietotājiem," teica vicemērs.

"Situācija, ka Rīgā ir 70-80 taksometru kompānijas, nav normāla, jo tās neviens nevar izkontrolēt, Rīgā jāpaliek 5-10 taksometru kompānijām, daudzām būs jāapvienojas," sacīja Šlesers.

Pašvaldība sarosījās pēc tam, kad pilsētā sākās "takšu kari" - notika vairāki uzbrukumi jaunās taksometru kompānijas "Baltic Taxi" automašīnām.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu