Aizvadītā gada pēdējā ceturksnī pasaulē plašāk lietotais sociālais tīkls Facebook nopelnīja 1,56 miljardus ASV dolāru (1,37 miljardi eiro), bet 2015.gadā kopā - 3,7 miljardus dolāru (3,25 miljardi eiro). Rādītāji ir visai nožēlojami, tādēļ Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs pēc konsultācijām ar padomdevējiem ir nolēmis veikt nelielas korekcijas biznesa modelī.
Facebook plāno ieviest maksas pakalpojumus
Ja līdz šim Facebook bija bez maksas lietojams tīmekļa resurss, kurā socializēties kā ar labākajiem draugiem, tā attāliem paziņām un pilnīgi svešiem cilvēkiem, tad jau no 1. jūlija tīkla lietotājiem nāksies izvēlēties - būt vai nebūt.
Saskaņā ar jauno biznesa modeli lietotājs savus jaunumus, domu graudus, foto galerijas un video arī turpmāk varēs augšupielādēt bez maksas. Taču, ja viņu interesēs, ko dara citi šā tīkla lietotāji, nāksies šķirties no simboliskas mēneša maksas - 4,99 ASV dolāriem jeb apmēram 4,38 eiro.
Citiem vārdiem sakot, arī pēc 1.jūlija Facebook būs bezmaksas sociālais tīkls, tikai tad lietotājs savā jaunumu kolonnā redzēs reklāmas un starp tām pa kādam paša ierakstam vai bilžu galerijai. Lai zinātu, kurš kaķu video konkrētajā brīdī ir visaktuālākais un ar kādām muļķībām portālā dalās draugi un paziņas, ikmēneša maksājums kļūs neizbēgams.
Jau ziņots, ka sociālā tīkla lietotāju skaits pērn pieauga līdz aptuveni 1,6 miljardiem.
»»Šī ir 1.aprīļa, joku dienas ziņa««