Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

McLaren jaunais superauto (16)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Lielbritānijā dienas gaismu ieraudzījis pirmais inženierijas firmas McLaren konstruētais superauto kopš 1992.gada.

1992.gadā McLaren uzbūvēja trīsvietīgo supermašīnu F1, kura 1998.gada 31.martā kļuva par ātrāko sērijveida auto uz planētas - auto ar BMW markas 6,1 litra V12 dzinēju spēja attīstīt 386 km/h maksimālo ātrumu. Kopš tā laika McLaren F1 rekordu pārspējuši jau vismaz četri ielas auto - Koenigsegg CCR, Bugatti Veyron, uz Porsche 911 bāzes konstruētais 9ff GT9 un amerikāņu Shelby Supercars Aero Twin-Turbo, kuram šobrīd pieder absolūtais ātruma rekords - 412 km/h. Taisnības labad gan jāsaka, ka 17 gadus vecais McLaren F1 joprojām ir ātrākais auto uz planētas, kam uzstādīts atmosfēriskais dzinējs.

Jaunais McLaren izstrādājums uz šādiem rekordiem nepretendē, taču nebūs arī ar pliku roku ņemams. Kā teikts McLaren izplatītajos preses materiālos, McLaren MP4-12C ir izgatavots pilnībā no oglekļa šķiedras, kompozītmateriāliem un dažiem alumīnija paneļiem un svērs apmēram 1,3 tonnas, bet tā monokoks, kas izgatavots pēc F1 bolīda parauga no oglekļškiedras, sver tikai 80 kilogramus.

Automobilim, kurš līdz šim bija zināms kā projekts P11, aizmugurē uzstādīts 3,8 litru V8 twin-turbo dzinējs, taču precīzi tā parametri nav zināmi; minēts vien, ka tas attīsta apmēram 600 zirgspēkus un 600 Nm. McLaren Automotive izpilddirektors Entonijs Šerifs atzīmē, ka šis ir videi draudzīgākais šāda tipa motors, turklāt tam ir augstākā jaudas un CO2 izmešu attiecība (MP4-12C dzinēja CO2 izmeši būšot zem 300 g/km). Lielā mērā šādu rādītāju ļauj sasniegt arī McLaren inženieru pašu izstrādātā Seamless Shift divsajūgu pārnesumkārba. Tās pārslēgšanai var izmantot pārslēgus pie stūres, kam ir divas pozīcijas ar dažādu pretestību. Nospiežot taustiņu līdz pirmajai pozīcijai, pārnesumkārba tiek informēta par gaidāmo pārslēgšanos, bet, spiežot tālāk, notiek pats pārslēgšanās process, kas aizņem milisekundes. McLaren Automotive tehniskais direktors Diks Glovers šo funkciju salīdzina ar fotokameru, kurai ir autofokusa funkcija, kas, pogu nospiežot līdz pusei, ierīci sagatavo ātrai un precīzai darbībai.
Kā jau minēts, uz ātruma rekordiem McLaren nepretendēs, taču dinamika tāpat būs visai iespaidīga. Motors 80% no griezes momenta sasniedz pie 2000 apgriezieniem minūtē, tādēļ nodrošina paātrinājumu līdz 60 jūdzēm stundā (96 km/h) trijās sekundēs ar kapeikām. Arī maksimālo ātrumu McLaren precīzi nemin, taču 200 jūdžu jeb 320 km/h atzīmes sasniegšana automobilim nesagādāšot nekādas grūtības.

Par cenām. McLaren norāda, ka divvietīgais superauto ietilpst segmentā, kurā līdzvērtīgi auto maksā 125 līdz 175 tūkstošus sterliņu mārciņu. To vidū McLaren min tādus auto kā Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo, Porsche 911 Turbo, Bentley Continental GT un Aston Martin DB9.

Uz augšu