Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Ņujorkā debitējis jaunais «godzilla»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Nissan

Ņujorkas Starptautiskajā automobiļu izstādē Nissan atklāja jauno – 2017. gada GT-R. Nozīmīgākās izmaiņas – aizraujošs, jauns eksterjera un salona dizains, vairāki ievērojami uzlabojumi braukšanas veiktspējas jomā, kā arī jaunas funkcijas. Tas viss kopā veido būtiskākās pārmaiņas, kas šim automobiļa modelim veiktas kopš tā laišanas klajā 2007. gadā.

Jaunā Nissan GT-R eksterjers automobiļa priekšgalā ir pilnībā pārveidots. Par Nissan jaunāko dizaina valodu liecina jaunā «V-motion» priekšējā režģa matētā hroma apdare. Tas ir paplašināts, lai nodrošinātu labāku dzinēja dzesēšanu, un tagad lepojas arī ar jaunu tīkla rakstu. Jaunais dzinēja pārsegs, kas nevainojami plūst no priekšējā režģa, ir būtiski uzlabots, dāvājot papildu stabilitāti, braucot lielā ātrumā. Nule jaunu dizainu ieguvušā priekšējā spoilera apakšmala un tieši zem priekšējiem lukturiem novietotā priekšējo bamperu apdare piešķir jaunajam GT-R visīstākā sacīkšu automobiļa izskatu, kā arī nodrošina spēcīgu piespiedējspēku automobiļa priekšgalam.

GT-R profilu veido jau pazīstamā vēju šķeļošā forma, bet sānu sliekšņi ir izvirzīti, lai uzlabotu gaisa plūsmu. Arī automobiļa aizmugure ir piedzīvojusi rūpīgus uzlabojumus. Kaut arī ir saglabāti GT-R raksturīgie četri apaļie aizmugures lukturi, ieskatoties ciešāk, pamanīsiet, kā jaunā automobiļa virsbūves forma un gaisa atveres sānos, tieši blakus četriem izplūdes uzgaļiem, palīdz uzlabot gaisa plūsmu. Ir paaugstināta arī automobiļa viduslīnija, kas apakšējo daļu atdala no virsbūves paneļiem, liekot automobilim no aizmugures izskatīties platākam un agresīvākam. Šo eksterjera izmaiņu dēļ automobilis ne vien izskatās sportiskāks, bet ir arī aerodinamiski efektīvāks, ar mazāku gaisa pretestības koeficientu, taču ir saglabāts pašreizējā GT-R piespiedējspēks, kas padara automobili stabilu, braucot lielā ātrumā.

Iesēžoties automobiļa salonā, jūs laipni sagaida augstākās kvalitātes interjers, kāds piedien šāda kalibra augstas veiktspējas sporta automobilim. Viss priekšējais un mērinstrumentu panelis ir jauns, tagad klāts ar augstas kvalitātes ādu, kas meistarīgi pašūta ar «TAKUMI» precizitāti. Priekšējā paneļa formā izmantota «horizontālās plūsmas» pieeja, kas priekšā sēdošajiem dāvā izteiktu stabilitātes sajūtu, bet līnija no mērinstrumentu paneļa līdz viduskonsolei sniedz izteikti uz autovadītāju orientētu vidi tam, kas sēž pie automobiļa stūres.

Ir uzlabots un vienkāršots arī centrālā paneļa izkārtojums. Integrētās navigācijas un audio sistēmas pogām ir samazināts slēdžu skaits no 27 iepriekšējā automobiļa modelī līdz tikai 11 2017. gada automobiļa modelī. Uz palielinātā 8 collu skārienjutīgā ekrāna izvietotas lielas ikonas, kas atvieglo tā lietošanu. Vienkāršu izmantošanu dāvā arī jaunais vadības komandu displejs oglekļa šķiedras centrālajā konsolē.

Uz jaunās stūres izvietoti pārnesumu pārslēgšanas slēdži, ļaujot autovadītājam pārslēgt pārnesumus kaut pagrieziena vidū, nenoņemot rokas no stūres. Gan pārnesumu slēdžiem, gan ventilācijas sistēmas slēdžiem ir uzlabotas virsmas un labāka skaņa, tos ieslēdzot vai regulējot.

Raksta foto
Foto: Nissan

GT-R godalgotais 3,8 litru V6 24 vārstu dzinējs ar divām turbīnām – katru no tām ar rokām uzbūvējis «TAKUMI» meistars – tagad dāvā 570 ZS jaudu pie 6800 apgr./min. un 633 Nm griezi. Arī paši dzinēji ir «TAKUMI» bagātās pieredzes rezultāts. Uzlabotā jauda, kas tiek sasniegta, pateicoties atsevišķai katra cilindra aizdedzes laika kontrolei, kā arī jaudas pastiprinājumam no turbīnām, ļauj jaunajam GT-R sasniegt izcilu paātrinājumu vidējo un augsto apgriezienu diapazonā (3200 apgr./min. un augstāk). Dzinējs ir aprīkots ar rūpīgi noregulētu 6 pārnesumu transmisiju ar diviem sajūgiem, kas nodrošina vienmērīgāku pārslēgšanos un mazāk trokšņa. Arī pazīstamais GT-R tonis ir uzlabots ar dzinēju, kas vēl nekad nav skanējis tik izcili. Jauno titāna trokšņa slāpētāju rezonanse un aktīvā skaņas pastiprināšanas sistēma (ASE) uzlabo braukšanas pieredzi.

Raksta foto
Foto: Nissan

GT-R vadāmība vienmēr ir tikusi uzskatīta par vienu no labākajām visā pasaulē, bet 2017. gada automobiļa modeļa spēja izbraukt līkumus ir kļuvusi vēl labāka. Vēl stingrāka virsbūves konstrukcija un jauna balstiekārta dāvā uzlabotu stabilitāti, veicot straujus sāņus manevrus, un lielāku vidējo līkumu izbraukšanas ātrumu. Saķeri nodrošina 20 collu riepas uz jaunajiem «Y spieķu» slīpētajiem kalta alumīnija diskiem.

Neraugoties uz visiem veiktspējas uzlabojumiem, 2017. gada GT-R ir viens no šodien viskomfortablākajiem augstas veiktspējas automobiļiem, uzstādot šai spēkratu kategorijai jaunus un reti sastopamus elegances un ērtību standartus. Jaunais GT-R demonstrē vienmērīgāku brauciena kvalitāti nekā iepriekšējais automobiļa modelis, un tā salons jebkurā ātrumā saglabā klusumu, pateicoties jaunajiem skaņas izolācijas materiāliem.

Jaunums 2017. gada GT-R ir svaigās automobiļa interjera un eksterjera krāsas, kas papildina automobiļa izsmalcināto raksturu. Eksterjera krāsu palete ir papildināta ar Blaze Metallic daudzslāņu krāsu, ar Premium Edition automobiļa salona apdari, kurā ietilpst pusanilīna ādas apdare un pēc klienta izvēles četras dažādas apdares kombinācijas: nule pievienotās Black/Rakuda un Samurai Black, kā arī vienmēr populārās – Black/Amber Red un Black/Ivory.

Raksta foto
Foto: Nissan
Uz augšu