Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Augusts Krastiņš (1859-1942)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Amerikas latvietis un izgudrotājs Augusts Krastiņš, dzīvojot Klīvlendā, paspēja projektēt un konstruēt automobili vēl ilgi pirms pats Henrijs Fords (Henry Ford) uzsāka ražot savu „Model T”.

Krastiņam piederēja vairāki patenti, ieskaitot 1899. gada izgudrojumu „Interchangeable-Gear Driving mechanism for Motor Vehicles” (Aizstājams zobrata pārnesuma mehānisms motora satiksmes līdzekļiem) un 1932. gada populārā „helikoptera” spēlītes uzlabojums, kas tolaik vairāk atgādināja pistoli ar propelleri.

Savu pirmo automobili, kā teikts Osvalda Akmentiņa grāmatā „Latvians in Bicentennial America”, Krastiņš uzbūvēja 1896. gadā. Vēlāk viņš nodibināja pats savu kompāniju.

„Krastin Automobile Company” ražoja modificētas franču mašīnas „Mercedes” laikā, kad Klīvlenda konkurēja ar citu Amerikas pilsētu Detroitu par savas valsts „autoražotāju galvaspilsētas” titulu.

Parks, kurā tika ražoti latvieša automobiļi, tika iznīcināts 1904. gadā. Diemžēl neviens no Krastiņa izgudrojumiem līdz šodienai nav saglabājies.

Augusts Krastiņš kopā ar Paulu Dindžeru (Paul Dinger) dibināja „D & K Mfg.” ražošanas kompāniju Klīvlendā. 1909. gadā abi izgudrotāji patentēja pusautomātisko pārslēgu jeb telegrāfa atslēgu, ar kura palīdzību bija iespējams ātrāk ievadīt un nosūtīt telegrāfa kodu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu