Lielākajam cilvēka ķermeņa orgānam – ādai – nepieciešamas rūpes gan no iekšpuses, gan no ārienes, apgalvo speciālisti. Tam piekrīt arī vairāk nekā 2/3 cilvēku Latvijā. Tomēr, lai gan lielākā daļa jeb 78% ir pārliecināti, ka veselīgas ādas priekšnoteikums ir sabalansēts uzturs, tikai ceturtdaļa ikdienā ēd veselīgi, liecina Amway veiktā aptauja.
Vai mākam rūpēties par ādu? Izrādās, ka ne visai...
Ādas kopšanas ieradumiem ir tendence diezgan būtiski atšķirties no priekšstata par to, kā rīkoties būtu pareizi. Pirmais svarīgākais faktors, pēc respondentu domām, ir veselīgs uzturs (78%), tomēr realitātē cilvēki visbiežāk par ādu rūpējas ārīgi, lietojot krēmus (48%).
Kā otru būtiskāko priekšnoteikumu 67% min pietiekamu ūdens patēriņu, ko ikdienā ievēro tikai 45%.
Trešā populārākā tehnika veselīgas ādas uzturēšanai Latvijas iedzīvotājiem ir veselīgs miegs (42%).
Lai arī ¾ cilvēku uzskata, ka svarīgi ēst veselīgi, to dara vien ceturtdaļa. Tāpat arī 11% atzīst uztura bagātinātāju un vitamīnu nozīmi ādas veselības uzlabošanā. Ikdienā tos lieto divas reizes vairāk cilvēku (21%). «Atšķirīgie dati starp uzskatiem un lietošanu varētu veidoties tādēļ, ka vitamīnus un uztura bagātinātājus cilvēki lieto ar citu mērķi un viņi tikai sekundāri saista tos ar ādas veselību. Vitamīnu ietekme uz ādu, pēc cilvēku domām, nav pietiekami izteikta,» saka dermatoloģe Lauma Valeine. «Pētījumi savukārt pierāda pretējo – organismam ir nepieciešams veselīgs uzturs. Un tikai retais var iegūt visas ādai nepieciešamās vajadzīgās vielas ar ēdienu, tādēļ nepieciešami papildu uztura bagātinātāji, it sevišķi pavasarī, kad ķermenis ir noguris no aukstuma, sausā telpu gaisa, kā arī vietējo dārzeņu trūkuma.»
Biedē novecošana un sausa āda
Puse respondentu uzskata, ka āda jāmitrina, lai izvairītos no sausas ādas radītām nepatīkamām sajūtām, aizkavētu ādas novecošanu un panāktu starojošu ādas izskatu. Nepatīkamas sajūtas abu dzimumu pārstāvji akcentē vienlīdz bieži, tomēr ādas novecošanas aizkavēšana, veselīgs ādas izskats un iespēja pasargāt to no negatīvas vides ietekmes sievietēm ir būtiska biežāk nekā vīriešiem.
«Daudzi no ādas kairinātājiem nāk tieši no iekšienes – slikti ēšanas paradumi, nepietiekama mitrināšana un neizgulēšanās ir daži no faktoriem, kas var negatīvi ietekmēt tās veselību. Kā sievietēm, tā vīriešiem svarīgi rūpēties par ādu ar mitrinošiem krēmiem, maskām un citām ārējām procedūrām, un tikpat būtiski ir uzņemt nepieciešamās uzturvielas.
Pasaulē arvien vairāk novērtē nutrikosmētiku – uztura bagātinātājus, kas acīm redzami uzlabo ādas izskatu un normalizē tās stāvokli, sākot iedarbību no iekšpuses,»
saka Andžejs Savickis (Andrzej Sawicki), Amway pārstāvis. «Tieši tādēļ esam radījuši Truvivity by Nutrilite – uztura bagātinātāju sistēmu, kas satur Beauty Supplement un Beauty Powder Drink. Tie radīti, lai uzlabotu ādas stāvokli ar bagātīgām sastāvdaļām kopā ar PhytoInfuse™ un fitokeramīdu kompleksu. Pirmais komplekss satur dabīgo ekstraktu trio: mežrozīšu, godži ogu un vīnogu kauliņu ekstraktus. Mežrozīšu un vīnogu kauliņu ekstrakts aizsargā organisma šūnas no brīvajiem radikāļiem. Otrs komplekss satur dabīgus keramīdus no pilngraudu kviešiem. Produkti bagātināti ar barības vielām, un A, C vitamīns un cinks mazina ādas stresu, noguruma un nespēka pazīmes.»
Sievietes izvēlas veselīgu uzturu, vīrieši – sportu un pirti
Sievietes biežāk atsaucas uz pietiekamu ūdens patēriņu (72% pretstatā 62% vīriešu), pareizu ādas ārējo kopšanu (62% pretstatā 45% vīriešu) un veselīgu uzturu (80% pretstatā 75% vīriešu), kā priekšnosacījumiem veselīgas ādas saglabāšanai. Sievietes uzskata, ka sava artava ādas veselīgumā ir iedzimtībai (66% pretstatā 53% vīriešu) un uztura bagātinātājiem (13% pretstatā 9% vīriešu).
Vīrieši savukārt vairāk sliecas par labu sportam (42% pretstatā 26% sieviešu), ārīgām ādas procedūrām (27% pretstatā 22% sieviešu) un pirts apmeklējumiem (24% pretstatā 15% sieviešu).
Sieviešu un vīriešu skatījums sakrīt jautājumā, kas ir skaistas ādas TOP3 svarīgākie priekšnoteikumi: veselīgs uzturs, pietiekams ūdens patēriņš un gēni.
Pētījumu veicis Amway Truvivity by Nutrilite™ sadarbībā ar Omnicom Media Group, aptaujājot 504 respondentus, kas vecāki par 25 gadiem, 2016. gada februārī.