Kādēļ lasīt apguve ir apgrūtināta?
Bieži vien vecāki, mācot bērnus, nemāca tīru burta skaņu, bet gan burta nosaukumu. Lai no tā atradinātos, nepieciešams ilgs laiks un atkal savas mācību metodes. Tādēļ mācot burtiņus, neteiksim burtiņš „emm”, bet gan burtiņš „mmmm”!
Noteikti nevajadzētu sākt bērnam mācīt lasīt un tad to atkal atstāt pašplūsmā, jo, ja process vienreiz ir „aprauts”, pēcāk ir grūti atkal atjaunot interesi par burtiņiem.
Tāpat nopietni jāpievēršas bērna lasītapmācībai, ja bērnam ir smagas logopēdiskas problēmas. Tad bez speciālista palīdzības neiztikt.
Rotaļas ar burtiņiem pie Rūtas Mīlgrāves
„Burtu skolā tā pati rotaļāšanās vien ir – tās ir tādas kā dramatizācijas rotaļas, kurās mēs iesaistām burtiņus. Izrādēs piedalās nevis kaķītis un zaķītis, bet burtiņš ar savu vārdu un nodarbošanos. Vēlāk iesaistās arī bērni, un es darbojoties iesaistu visas bērnu maņas, lai lasītapguve raiti ietu uz priekšu. Bērni nāk draudzēties ar burtiņiem, viņiem tas patīk – un tad šeku reku lasa!” stāsta Rūta Mīlgrāve par savu darbu Burtiņu skolā.
Kustīgie burtiņi pie Sarmas Dreimanes
„Pie manis atved bērnus, kuriem ir lielas problēmas un lasīt nekādi nelasa. Tad, darbojoties ar bērniem, es nokļuvu pie tā, ka patskaņi un līdzskaņi ir divas dažādas pasaules. Ja līdzskani jāsaklausa, tad patskanis ir ļoti aktīvs un var kustēties,” skaidro Sarma Dreimane par savu apmācības metodi, kur burtu mācība un lasītapguve notiek galvenokārt ar kustības palīdzību.