Lems par tuneli zem dzelzceļa Ģertrūdes ielas galā (18)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Rīgas domes (RD) Pilsētas attīstības komiteja trešdien, 8.septembrī, lems par tuneļa zem dzelzceļa Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai būvniecības ieceri, liecina komitejas sēdes darba kārtība. Saskaņā ar dokumentiem projekts aptver rajonu no Jēkabpils ielas un Daugavpils ielas krustojuma pa Daugavpils ielu un Žaņa Lipkes ielu līdz dzelzceļa uzbērumam Maskavas forštates pusē un pa Ģertrūdes ielu no Satekles ielas līdz Ādmiņu ielai, kā arī Satekles ielu no Kurbada ielas un tālāk Valmieras ielu līdz Stabu ielai.

Iecerēts, ka tunelis zem dzelzceļa un zem Satekles ielas Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai radīs iespēju pārdalīt satiksmes plūsmas starp Latgales priekšpilsētu un pilsētas centrālo rajonu, būtiski atslogojot Lāčplēša ielu un Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtni, min domes pārstāvji. Pēc viņu teiktā, pašlaik, lai nokļūtu no Kalna ielas un Daugavpils ielas krustojuma līdz Ģertrūdes ielas un Satekles ielas krustojumam, maršruta garums ir 1,75 kilometri, bet, izbūvējot Ģertrūdes ielas tuneli, maršruta garums saīsinās par 1,18 kilometriem.

Projektā paredzēta trolejbusa 1.maršruta pagarināšana caur tuneli līdz Ludzas ielai, izveidojot saikni ar 15.maršruta trolejbusu satiksmi, kā arī jaunu inženierkomunikāciju līniju un to pieslēgumu ēkām izbūve. Lai nodrošinātu tuneļa būvniecību un piekļuvi apkārtējai apbūvei, kā arī saglabātu funkcionējošu ielu tīklu, plānots atsavināt arī vairākus nekustamos īpašumus. Kopējais projektēto ielu garums ir 1160 metru.

Visu būvdarbu veikšana plānota pa kārtām, lai pēc iespējas minimāli traucētu blakus esošo māju iedzīvotāju sadzīves apstākļus, piebilsts dokumentos.

Publiskajā apspriešanā piedalās tikai 60 iedzīvotāji

Tuneļa zem dzelzceļa Ģertrūdes un Daugavpils ielas savienošanai būvniecības ieceres publiskās apspriešanas laikā kopumā ir izteikušies 60 iedzīvotāji. Tostarp būvniecības ieceri atbalsta 15 respondenti, noraida 44, bet viens izteicis gan atbalstu, gan noraidījumu.

Dokumentos uzsvērts - lai gan projekta risinājumi plānoti, ievērojot Rīgas teritorijas plānojumu 2006.-2018. gadam un Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumus, būvniecības publiskās apspriešanas rezultātu apkopojums parāda, ka galvenokārt Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas iedzīvotāji un nekustamo īpašumu īpašnieki neviennozīmīgi vērtē būvniecības ieceres lietderību un samērīgumu ar plānotajiem transporta kustības uzlabojumiem, iespējamo negatīvo ietekmi uz vides un iedzīvotāju dzīves kvalitāti, kā arī pastāvošajiem draudiem esošo ēku saglabāšanai un drošībai.

Jau vēstīts, ka jūlija beigās beidzās tuneļa zem dzelzceļa Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai publiskā apspriešana. Būvniecības ieceres pasūtītājs ir RD Satiksmes departaments, bet projektētājs - "Pro Via". Būvniecības iecere vēl jāskata RD Pilsētas attīstības komitejā, bet galīgais lēmums jāpieņem Rīgas domē.

Atslogos Lāčplēša ielu

Saskaņā ar Rīgas pilsētas būvvaldes lēmumu tuneļa zem dzelzceļa Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai būvniecības laikā būs jāveic iespējamās ietekmes uz esošo apbūvi analīze un izvērtējums. Tāpat gan būvniecības darbu laikā, gan tuneļa ekspluatācijas laikā būs jāveic apkārt esošo ēku tehniskā stāvokļa uzraudzība - ēku monitorings.

RD Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste Ieva Prauliņa iepriekš pastāstīja, ka tunelis zem dzelzceļa, savienojot Ģertrūdes ielu ar Daugavpils ielu, ir paredzēts, lai sniegtu iedzīvotājiem jaunu ceļu nokļūšanai Latgales priekšpilsētas virzienā. Tādējādi tiks atslogota arī satiksme pa Lāčplēša ielu.

"Tā dēļ vietējā rajona nozīmes automašīnu satiksme tiks novirzīta no Lāčplēša ielas rajona, atslogojot ielas posmu par 20-25%. Tuneļa izbūve radītu laika un degvielas ekonomiju arī tiem transporta līdzekļiem, kas virzās no Kalna ielas uz centru un no centra uz Ludzas ielu," klāstīja Prauliņa un piebilda, ka tunelis paredzēts arī sabiedriskajam transportam.

Pašlaik nav zināms, kad varētu sākties tuneļa būvniecība un kādas būs aptuvenās izmaksas - tās tiks noteiktas pēc tuneļa tehniskā projekta izstrādes, kad būs noteikti precīzi tuneļa tehniskie parametri.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu