Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB) un Ziemeļu Investīciju bankas (NIB) pārstāvji sarunās par iespējām finansēt jauno pasažieru vilcienu iepirkumu pauduši ieinteresētu attieksmi, informēja uzņēmumā.
PV: ERAB un Ziemeļu Investīciju banka ieinteresētas jauno vilcienu finansēšanā
Banku pārstāvju vizīte uzņēmumā «Pasažieru vilciens» (PV) notika pēc banku iniciatīvas.
Sarunu laikā finanšu institūciju pārstāvji tika iepazīstināti ar jauno elektrovilcienu iepirkuma gaitu un pārrunātas iespējas iepirkuma finansēšanai piesaistīt institucionālās bankas. Sarunās telefonkonferences režīmā piedalījās arī ERAB Londonas biroja pārstāvji.
Institucionālo banku pārstāvju vizīte esot secīgs tupinājums darbībām, kas veicamas, lai piesaistītu kredītresursus jaunu elektrovilcienu iepirkuma projekta finansēšanai.
Iepriekš PV identisku informāciju bija sniedzis vietējām komercbankām,
skaidro uzņēmumā.
Informācijas apmaiņas intensitāte un banku pārstāvju paustais liecinot, ka
gan vietējās, gan starptautiskās institucionālās finanšu institūcijas ir ieinteresētas piedalīties vilcienu iepirkuma finansēšanā.
Patlaban iepirkuma otrās kārtas, kurai kvalificējās visi pieci pirmajā kārtā pieteikumus iesniegušies pretendenti, dokumentācija ir nosūtīta saskaņošanai iesaistītajām ministrijām. Pēc saskaņošanas pretendenti saņems pilnu tehnisko specifikāciju, un 75 dienu laikā tiem būs jāiesniedz atbilstoši piedāvājumi.
Jauno elektrovilcienu piegādes būs jāpabeidz 36 mēnešu laikā no līguma slēgšanas brīža.
Kā ziņots, «Pasažieru vilciena» iepirkumu komisija dalībai elektrovilcienu iepirkuma otrajā kārtā apstiprināja visus piecus pretendentus, informēja uzņēmumā.
Tie ir Spānijas uzņēmums «Patentes Talgo S.L» («Talgo»), Šveices uzņēmuma «Stadler» Polijas meitasuzņēmums «Stadler Polska Sp. z o.o.» («Stadler»), «Siemens AG» un «Sinara Group» Krievijas kopuzņēmums «Uraļskije lokomotivi», Spānijas uzņēmums «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un Čehijas uzņēmums «Škoda vagonka a.s.».
Sarunu procedūras pirmās kārtas nozīmīgākie vērtēšanas kritēriji bija piegādātāju agrākā pieredze, strādājot ES tirgū, kā arī ar 1520 milimetru platuma sliežu vilcieniem, kā arī pretendentu finansiālā stabilitāte. Tāpat tika vērtēta piedāvātā vilciena konceptuālā modeļa atbilstība nolikumā definētajām tehniskajām prasībām.
Jau iepriekš Satiksmes ministrijā (SM) norādīja, ka PV spēs finansēt jauno vilcienu iepirkumu, jo uzņēmuma finansiālā situācija ir stabilizēta un darbības rezultāti uzlabojušies, kā arī izstrādāts plāns pasažieru piesaistei.
PV izsludinājis iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Iepirkums paredz 32 vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.
Iepirkumā PV būtiski mainījis jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.
Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.