Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Andris Dambis kļūst par pirmo Golf GTE īpašnieku Baltijā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Saņemot jaunā VW Golf GTE automobiļa atslēgas, Andris Dambis atzina: «Man bija izdevība ar šo auto pirmo reizi klātienē iepazīties pagājušā gadā nogalē, kad piedalījos raidījumā Tavs auto filmēšanā. Es biju patīkami pārsteigts par tā labo īpašību kopumu. Kā elektrisko auto inženieris es varu izteikt atzinību šī auto radītāju kolektīvām, jo labi saprotu, kāda pieredze un zināšanas ir nepieciešamas, lai radītu tik mūsdienīgu un lietotājam draudzīgu auto.»

Volkswagen Golf GTE automobilis Baltijā nonācis sava saimnieka rokās - gādīgās, prasmīgās inženiera Andra Dambja rokās.

Andris Dambis ir latviešu autosportists un inženieris, kurš vairākkārt piedalījies prestižajā Dakāras rallijā gan kā pilots, gan stūrmanis. 2012. gada Dakāras rallijā Māra Saukāna un Andra Dambja ekipāža bija pirmie pasaulē, kas šajās bezceļu sacīkstēs startēja ar elektrību darbināmu mašīnu. Andris Dambis un viņa komanda ne tikai kā pirmie nopietni pieteica elektro auto slavenajā Dakāras rallijā, bet arī kļuva par pirmajiem, kas, ar Latvijā radītu elektroauto uzvarēja leģendārajās «Pikes Peak» kalnu sacensībās ASV.

Golf GTE, viens no inovatīvākajiem kompaktās klases modeļiem: tas ir tikpat sportisks kā Golf GTI un Golf GTD, taču, nospiežot tikai vienu pogu, ar to iespējams braukt bezizmešu režīmā — tāpat kā ar elektromobili e-Golf. Golf GTE īpašības un izveicīgā daba ir pārņemta tieši no Golf GTI un GTD, pārnesot to uz elektriskās piedziņas pasauli. Golf GTE piedziņu nodrošina 1,4 l TSI benzīna dzinējs ar turbokompresoru un tiešās iesmidzināšanas sistēmu un elektromotoru.

Šo divu piedziņas daļu kombinācija veido piedziņas sistēmu, kas nodrošina gan ilgtspējību, gan dinamisku veiktspēju apvienojumā ar 6 pakāpju dubultā sajūga pārnesumkārbu (DSG), kas īpaši izstrādāta hibrīdautomobiļiem. Kopējā sistēmas jauda ir 150 kW/204 ZS. Jaunā GTE pamatā ir divas piedziņas sistēmas: viena padara to par dinamisku GTI/GTD, bet otra pārvērš to par klusu bezizmešu automobili. Tā maksimālais nobraukums elektriskajā režīmā ir 50 km, bet kopā aptuveni 940 km.

Volkswagen ir pirmais autoražotājs pasaulē, kas vienā modeļu sērijā piedāvā visas šobrīd aktuālākās piedziņas sistēmas. Līdz ar Golf GTE modeļa iznākšanu, pircējiem tiek piedāvāta benzīna, dīzeļdegvielas, dabasgāzes, elektriskā un hibrīdpiedziņas sistēma.

Uz augšu